در رسانه| زنجان رتبه دهم سالمندی کشور را دارد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به رتبه دهم سالمندی این استان گفت: سالمندی با مشکلات مختلفی از جنبه های اقتصادی، روانی، جسمی و اجتماعی آغاز می شود درحالیکه این قشر باید با حفظ تندرستی و سلامت، دوره مستقل و پرآرامشی را تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سلمان حسینی در شورای سالمندی استان با اشاره به افزایش امید به زندگی و سن سالمندی  افزود: به دلیل توسعه بهداشت و شرایط زندگی سن سالمندی و امید به زندگی به بیش از ۷۲ سال رسیده که نیازبه برنامه ریزی جهت سالمندان را دو چندان می کند.
وی لزوم تقویت و توسعه تشکل ها و نهادهای مرتبط با سالمندان یادآور شد و گفت: علاوه بر ایجاد تشکل های سالمندان، نیاز به ایجاد بوستان ها و فضای سبز مناسب سازی شده به دلیل کمبود محیط های دوستدار سالمند وجود دارد.

حسینی تصویب سند سالمندی را در ارائه خدمات بیشتر و پیش بینی شرایط آینده و برنامه ریزی، مهم عنوان کرد و افزود: ارتقای سطح فرهنگی جامعه، توانمندی سازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایت های اجتماعی و توسعه زیرساخت ها و تامین منابع مالی پایدار از مهمترین اهداف و تصویب این سند است.
 این مسوول فعالیت ۲ مرکز شبانه روزی سالمندان زن و مرد در سطح شهرستان زنجان و هیدج را از عمده فعالیت های بهزیستی بیان و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۲ مرکز روزانه سالمندان و ۲ بنیاد فرزانگان به سالمندان خدمات ارائه می دهند که طرح مراقبت در منزل نیز یا مراجعه مراقبان آموزش دیده به خانه‌های سالمندان معلول انجام می گیرد.

کد خبر 66573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد