در رسانه| ارائه خدمات توانبخشی به ۴ هزار سالمند در استان زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، از ارائه خدمات توانبخشی به ۴ هزار سالمند در این استان خبر داد.

سلمان حسینی در مراسم بزرگداشت سالمندان و قدردانی از مادریاران مرکز سالمندان شهر هیدج از ارائه خدمات توان‌بخشی برای قریب به ۴ هزار نفر سالمند تحت پوشش خبر داد و گفت: ارائه خدمات ویژه به سالمندان همواره مورد توجه ویژه بهزیستی بوده و پرداخت هزینه درمان، لوازم کمک توان‌بخشی و مناسب‌سازی محیط زندگی سالمندان و ... در حال انجام است.

وی با یادآوری اینکه دو مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری سالمندان زن و مرد در زنجان و هیدج فعال هستند که در مرکز زنجان مردان و در مرکز هیدج نیز زنان نگه‌داری می‌شوند، ادامه داد: نزدیک به ۲۰۰ سالمند مقیم این مراکز هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه از فعالیت سه مرکز روزانه در استان نیز خبر داد و متذکر شد: در حال حاضر دو بنیاد فرزانگان نیز در سطح استان به سالمندان خدمات ارائه می‌دهند.

وی به فعالیت اولین پردیس زوجین سالمند در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: در این مرکز زوج‌های سالمند می‌توانند به صورت مجزا و در سوئیت اختصاصی خود زندگی کنند و از خدمات رفاهی، آموزشی، پزشکی و مراقبتی این مرکز بهره‌مند شوند.

حسینی با یادآوری اینکه بیش از هزار سالمند مستمری‌بگیر از سازمان بهزیستی هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به بافت سنتی استان عمده سالمندان و معلولان در نزد خانواده‌ها نگه‌داری می‌شوند که در این زمینه بهزیستی از طریق پرداخت مستمری و سایر خدمات از آن‌ها حمایت می‌کند.

کد خبر 66569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد