ششمین جلسه کارگروه فرهنگی ، اجتماعی ، سلامت زنان و خانواده در کردستان برگزار شد

سه شنبه 1401/07/12 ششمین جلسه کارگروه فرهنگی ، اجتماعی و سلامت زنان و خانواده با محوریت (برنامه اقدام و عمل ، حمایت های اجتماعی ازکودکان کار و خیابان) با حضور سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان ، مدیرکل و معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان و مدیران سایر دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد استان در محل سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان سنندج برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، در ابتدای جلسه فرانک رستگار نسب ؛ سرپرست دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان بر حضور فعال مدیران کل دستگاه های دولتی سطح استان در جلسات کارگروه فرهنگی – اجتماعی جهت ارائه راهکارها و پیشنهادات مؤثر در خصوص آسیب های اجتماعی شناسایی شده در کردستان تأکید کرد .

ششمین جلسه کارگروه فرهنگی ، اجتماعی ، سلامت زنان و خانواده در کردستان برگزار شد

سپس حسین رسولی ؛ مدیرکل بهزیستی کردستان اظهار داشت : برنامه اقدام و عمل – حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان ، نیازمند مشارکت فعالانه و کارشناسی تمام دستگاه ها بوده و به عنوان یک مسئولیت اجتماعی نیاز به تشریک مساعی و هم افزایی تمام نهادها دارد .

وی ضمن تأکید بر انجام کار گروهی و عملیاتی دستگاه های مرتبط جهت ساماندهی کودکان کار و خیابان افزود : یکی از راهکاهای حمایت از این دسته از کودکان ؛ ایجاد انگیزه در آنها می باشد ؛ چراکه کودکان کار و خیابان علاوه بر دورماندن از تحصیل و بازیهای دوران کودکی ، امکان قرار گرفتن در معرض انواع بیماری های جسمی و روانی و آسیب های اجتماعی را نیز در سنین بزرگسالی خواهند داشت .

در ادامه محسن شجاعی ؛ معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان ضمن بیان آماری از تعداد کودکان پذیرش شده در مراکز استان بیان داشت : حضور کودک در خیابان عوارض بسیار جدی دارد .هدف از اقدام و عمل این است که کودک را در بستر خانواده نگریسته و با شرکت دادن وی در کلاسهای مختلف و در نظر گرفتن آموزشهای متنوع ، زمینه حمایت از کودک و خانواده را فراهم نمود .

ششمین جلسه کارگروه فرهنگی ، اجتماعی ، سلامت زنان و خانواده در کردستان برگزار شد

شجاعی تصریح کرد : اقدام و عمل و حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان تنها بر عهده یک دستگاه نبوده و بهزیستی به عنوان متولی امر ساماندهی این دسته از کودکان ، نیاز به تعامل ، همکاری و مشارکت تمام دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان در ادامه سخنان خود به تشریح وظایف تخصصی هریک از دستگاه های مرتبط با حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان از جمله : شهرداری ، نیروی انتظامی ، اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ، تأمین اجتماعی ،سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ، بیمه سلامت ، دادگستری ، پزشکی قانونی ، کمیته امداد امام (ره) ، ثبت احوال ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی پرداخت .

ششمین جلسه کارگروه فرهنگی ، اجتماعی ، سلامت زنان و خانواده در کردستان برگزار شد

در پایان پس از تبادل نظر اعضاء و حاضرین در جلسه ، موارد ذیل مصوب گردید :

1.اعلام اقدامات انجام یافته بر اساس وظایف دستگاه های مندرج در دستورالعمل برنامه

2.تشکیل کمیته ویژه برنامه اقدام و عمل ، ذیل کارگروه دراستانداری به دبیری بهزیستی کردستان

گفتنی است در این جلسه ، برش استانی پیشگیری از خودکشی توسط دانشگاه علوم پزشکی و مبحث زنان سرپرست خانوار (تفاهم نامه وزارت کشور و کمیته امداد امام(ره)) توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ارائه گردید .

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 66406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد