اصلی ترین راهبرد سازمان بهزیستی، حفظ استقلال سالمندان در کنار خانواده هاست

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از ارائه خدمات به بیش از ۷ هزار و۶۰۰ نفر سالمند از طریق مجموعه بهزیستی در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، طی مصاحبه با صدا و سیمای مرکز اردبیل در مراسم گرامی داشت هفته سالمندان با شعار" تاب آوری و مشارکت زنان سالمند" با اشاره به گسترش پدیده سالمندی و لزوم اتخاذ چاره اندیشی های موثر و دقیق گفت: امروزه با توجه به افزایش جمعیت سالمندی و دارا بودن بالای ۱۰ درصد میانگین جمعیت کشور متعلق به افراد سالمند، انتظار می رود تدابیر لازم و اساسی در خصوص رفع چالشهای دوران سالمندای از سوی دستگاههای یاریگر وعضو شورای سالمندان در نظر گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی استان شهرستانهای کوثر و نیر را بیشترین و شهرستان پارس آباد را کمترین تعداد افراد سالمند عنوان کرد و گفت: به منظور انسجام بخشی به کانون خانواده ها، انتقال تجارب و اندوخته های سالخوردگان به آیندگان، هدایت و سمت و سودادن این عزیزان به آغوش خانواده ها و در نهایت توانمند نمودن آنها توام با کسب استقلال و عزت مندی است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ارائه شده از طریق مراکز شبانه روزی و روزانه تحت نظارت سازمان بهزیستی اشاره کرد وگفت: برای افراد سالمندی که از بضاعت کافی برخوردار نیستند یا فاقد هرگونه سرپرست یا قیم می باشند از طریق مراکز توانبخشی و شبانه روزی خدمات داده می شود و برای سایر سالمندان نیز این خدمات از طریق مراکز روزانه و یا بصورت خانه های حمایتی در دسترس می باشد.

وی به منظور پیشگیری از معلولیت های ناشی از سالمندی هم خاطر نشان شد: در همین زمینه اقدامات بسیار خوب همراه با آموزش های مفید از سوی سازمان بهزیستی کشور در سطح استانها در حال انجام هست که با اتخاذ این شیوه، سطح آگاهی های عمومی به میزان قابل توجهی رشد خواهد داشت.

این مقام مسئول تعداد مراکز شبانه روزی مستقر در استان را ۴ مرکز عنوان کرد و گفت: در سطح استان اردبیل بیش از۳۴ هزار نفر سالمند وجود دارد که ۷ هزار و ۶۰۰ از آنان از خدمات سازمان برخوردار هستند و بیش از ۲۵۰ نفر از سالمندان حائز شرایط  نیز در مراکز شبانه روزی نگهداری و مراقبت می شوند.

کد خبر 66253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد