رفع آسیب‌های اجتماعی این استان نیازمند هم‌افزایی است

در رسانه : کرمان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی کرمان با تاکید بر اینکه بهزیستی درگیر جناح‌بندی سیاسی نمی‌شود گفت: بهزیستی در حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی این استان نیاز به هم‌افزایی و استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه دارد.

حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی این استان نیاز به هم‌افزایی و استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه دارد.

علیرضا وحیدزاده روز دوشنبه در نشست معارفه رییس جدید بهزیستی شهرستان بم افزود: خط قرمز ما رهبری و الگوی عمل ما مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی با بیان اینکه احترام گذاشتن به مددجو از الگوهای غیرقابل انکار در سازمان بهزیستی است اظهار داشت: به همین منظور برای تقویت ارتباط مردم با بهزیستی، نشست های مداوم در مساجد و حاشیه‌ شهرها برگزار می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تاکید کرد: سیستم جامعه ما مدیون افرادی است که به خاطر ارزش‌های این نظام جانشان را از دست داده‌اند تا درخت این نظام تنومندتر شود و این ارزش‌ها به سادگی به دست نیامده و هزینه‌های سنگینی بابت آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بحث های اجتماعی دغدغه خاص و از اولویت‌های مقام معظم رهبری است اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های خوب بم حضور گروه های مردم نهاد بود که بعد از زلزله در این شهرستان مستقر و تشکیل شد و باید از ظرفیت آن‌ها و تشکل های ایجاد شده در سطح شهرستان استفاده شود.

وحیدزاده تصریح کرد: کار کردن بدون حضور تشکل ها سخت می شود و تا حد امکان باید از ظرفیت‌های اجتماعی استفاده شود.

وی بیان کرد: نیروی انسانی تنها داشته ما در بهزیستی است که به آن نیاز داریم و اگر وارد درگیری با نیروی انسانی شویم باید هر روز انرژی‌مان را باید بابت موضوعی بگذاریم که اولویت سازمان نیست.

مدیرکل بهزیستی کرمان با اشاره به ارتقای اداره بهزیستی در بم گفت: این شهرستان ظرفیت‌هایی به لحاظ ترکیب نیروی انسانی و زیرساختی دارد و این تصمیم گیری در سطح استان گرفته نمی‌شود و مستندات و مکاتبات با ستاد کشوری انجام شده که مستندات ارائه شده در سطوح مختلف تصمیم گیری کشور قرار دارد و اگر تصمیمی اتخاذ شود که نیاز به اقدام باشد به ما ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی بیان کرد: اورژانس اجتماعی یک فوریت است و تاکنون عملا اورژانس اجتماعی بم در سطح سه فعالیت می‌کرد، اما با جذب نیروهایی که اخیرا صورت گرفته این اورژانس تقویت یافته و همچنین با ارتقای تجهیزات به سطح ۲ ارتقا می یابد.

برای رصد آسیب های اجتماعی از دانشگاهیان استفاده می کنیم

سرپرست فرمانداری بم نیز گفت: این شهرستان در زلزله سال ۸۲ بیشترین آسیب را دید و اگر در طول این سال ها جدی تر کار کرده بودیم معضلات کمتر شده بود.

محمد برزنگ بیان کرد: آسیب های اجتماعی باید رصد، پایش و بررسی شوند و به فکر چاره باشیم به همین منظور از تمام ظرفیت ها خصوصا دانشگاهیان استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در شهرستان بم باید بیشتر از جاهای دیگر هزینه شود، زیرا با اینکه زلزله ویرانگر را پشت سر گذراده و تا ۲ نسل بعد از آن هم از لحاظ روحی التیام پیدا نمی‌کنند.  

سرپرست فرمانداری بم اظهار داشت: این شهرستان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و ما هم نمی توانیم موقعیت جغرافیایی بم را جابجا کنیم و مسئولان ما اگر بخواهند امنیت ایجاد کنند باید مرز را نگهدارند و این خاکریز را پشتیبانی کنند تا معضلات در جاهای دیگر سرریز نشود و ما در سطح شهرستان این آمادگی را داریم.

به گزارش ایرنا، در این آیین علیرضا اشرف زاده که بیش از ۱۲ سال به عنوان رییس بهزیستی بم در حال فعالیت بود جای خود را به محمد ابوذری داد، ابوذری قبل از این ریاست بهزیستی شهرستان نرماشیر را بر عهده داشت.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

کد خبر 65981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد