۷۰ مرکز بهزیستی عهده دار خدمات به افراد دارای معلولیت هستند 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خدمات توانبخشی را یک فرایند پیشرونده، پویا، هدفمند و غالبا"محدود از نظر زمانی عنوان کرد و گفت: افراد دارای معلولیت، سالمندان، بیماران روانی مزمن و افراد دارای اختلالات طیف اتیسمی که معلولیت یا ناتوانی آن ها به تایید کمیسیون تعیین نوع و شدت معلولیت استان رسیده باشد از این خدمات بهره مند می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی اظهار کرد: در حال حاضر مجموعاً ۷۰ مرکزغیردولتی (روزانه، شبانه روزی،  ومراکز مثبت زندگی) در حوزه توانبخشی به افراد دارای معلولیت خدمات  ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه این برنامه به افراد دارای آسیب، توانایی رسیدن به سطح عملکردی مطلوب از نظر ذهنی، فیزیکی، شناختی، روانی و اجتماعی را می دهد، عنوان کرد: در بهزیستی استان زنجان بیش از ۲۱ هزار   پرونده توانبخشی تحت حمایت وجود دارد و یک هزار  و ۶۹۸ نفر از افراد دارای معلولیت نیز از خدمات مراکز شبانه روزی بهره مند هستند.

این مقام مسئول به توانبخشی مبتنی بر خانواده اشاره کرد و گفت: این خدمات توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی با کسب مجوز از سازمان بهزیستی تأسیس و تحت نظارت آن خدمات توانبخشی و مراقبتی در منزل توسط مراقبین آموزش دیده زیر نظر کارشناس تخصصی علوم مراقبت و توانبخشی و با مشارکت اعضای خانواده به افراد با معلولیت جسمی حرکتی، بیماری روانی مزمن، افراد دارای اختلالات هوشی رشدی) ذهنی(و افراد سالمند معلول با معلولیت شدید و خیلی شدید وافراد دارای اختلالات طیف اتیسم ارائه می شود که در قالب این برنامه ۱۷۴ نفر از این خدمات بهره می برند.

وی با اشاره به اینکه وسایل کمک توانبخشی از جمله نیازهای اولیه افراد دارای معلولیت جهت دستیابی به حداکثر سطح بازتوانی، استقلال فردی، حرفه ای و اجتماعی، تبدیل توانمندی های بالقوه به مهارت های بالفعل و بالا بردن سطح مشارکت اجتماعی این افراد است، خاطرنشان کرد از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۹۳ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش  از لوازم کمک توانبخشی شامل لوازم بهداشتی، ویلچر، سمعک، باتری سمعک، عصای نابینایان، ارتز و پروتز، دستگیره ی کمکی، تشک مواج و... استفاده کردند.

کد خبر 65867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد