کمیسیون پزشکی بهزیستی مبنای تعیین نوع و شدت معلولیت است 

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان  ورود افراد دارای معلولیت به چرخه دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی را منوط به تاییدیه کمیسیون پزشکی عنوان کرد و گفت: کمیسیون پزشکی فرآیندی است که طی آن بررسی مستندات و مدارک پزشکی، اختلالات و بیماری های منجر به معلولیت انجام می گیرد.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گل نساء آقامحمدی در دومین دوره آموزشی کمیسیون های پزشکی درسال ۱۴۰۱ ویژه روانشناسان، هدف از برگزاری  این دوره را ارتقاء سطح دانش روانشناسان در زمینه تست های روانشناسی و بالا بردن کیفیت و دقت در صحت ارزیابی افراد دارای معلولیت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جلسات کمیسیون در کلیه شهرستان های زنجان به طور منظم برگزار می شود، افزود: تعداد افراد متخصص فعال در کمیسیون تشخیص پزشکی بهزیستی  ۵۰ نفر است که از این تعداد ۱۴ نفر متخصص به عنوان مدعو (خارج از سازمان) و ۳۸ نفر متخصص (همکار داخل سازمان) هستند که در این زمینه فعالیت می کنند.

آقامحمدی با بیان اینکه کمیسیون های پزشکی یکی از تخصصی ترین کمیسیون های حوزه توانبخشی است تصریح کرد: اساس کار کمیسیون پزشکی بر مبنای طبقه بندی عملکرد، ناتوانی و سلامت است. 

وی یادآورشد: اعضای کمیسیون شامل فیزیوتراپ، کاردرمانگر، گفتار درمانگر، شنوایی شناس، روانشناس، روانپزشک و پزشک است و اعضا با توجه به نوع معلولیت در کمیسیون حضور پیدا می کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۴۵۹ پرونده  ودر ۶ ماهه اول سال جاری ۷۰۰ پرونده در کمیسیون پزشکی تحت بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 65676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد