کاهش پرونده‌های کودک آزاری در قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۳۶ درصد پرونده‌های مربوط به کودک آزاری کاهش یافته است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، حسین رجبی در کارگاه بررسی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان گفت: به موضوع حقوق کودک و اهمیت آن در اصل ۲۱ قانون اساسی اشاره شده و قوانین خاصی نیز در این حوزه پیش بینی شده است که البته نیاز به برخی اصلاحات دارد تا متناسب با جامعه امروز کاردکردهای لازم را داشته باشد.
رجبی افزود: امروز اطفال و نوجوانان در معرض شدید آسیب های فضای مجازی قرار دارند که از این موضوع غفلت شده و اقدامات مربوط صرفاً به مسایل فضای حقیقی جامعه معطوف شده است.
وی گفت: ضروری است مراکز مداخله سازمان بهزیستی نسبت به اثرات منفی فضای مجازی برای کودکان نیز ورود کنند.
دادستان ادامه داد: بسیاری از مسائل و مشکلات بر پایه آموزش مرتفع می شود و به همین خاطر باید ابتدا دوره های آموزشی برای خانواده ها برنامه ریزی و در نظر گرفته شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه ارتباط دستگاه قضایی با مددکاران اجتماعی باید نزدیک تر شود، افزود: یقیناً دستگاه قضایی تمام قد از اقدامات قانونمند مددکاران حمایت خواهد کرد و اجازه نخواهد داد این افراد در معرض برخی مخاطرات شغلی قرار گیرند و قطعاً با متعرضان برخورد جدی خواهد کرد.
در این نشست مسئولان سازمان بهزیستی استان و مددکاران اجتماعی برخی چالش ها، مسائل و مشکلات مرتبط با دستگاه قضایی را بیان کردند و دادستان قزوین نیز برای رفع موانع قول پیگیری داد.

کد خبر 65514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد