در رسانه |مدیرکل بهزیستی اردبیل خبر داد.
پشتیبانی از ۸۴۱ مددجوی بهزیستی در اشتغال‌آفرینی

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در سال‌جاری بیش از ۸۴۱ نفر از مددجویان بهزیستی استان اردبیل از خدمات و پشتیبانی‌های کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی بهره‌مند شدند.

حامد رضایی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در کنار ایجاد فرصت اشتغال برای مددجویان، با پرداخت تسهیلات و همچنین معرفی به واحدهای تولیدی و صنعتی سعی شده از نظر پوشش بیمه‌ای و پرداخت هزینه‌ها در این زمینه کارفرمایان مورد حمایت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: جامعه هدف بهزیستی نیازمند حمایت و پشتیبانی در ۲ حوزه اشتغال و تأمین مسکن هستند که در هر ۲ مورد هدف‌گذاری‌های مشخص بر اساس سند چشم‌انداز توسعه پنج ساله بهزیستی ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: برای ۶۷ هزار جمعیت تحت پوشش بهزیستی که اطلاعات آنها در سامانه به ثبت رسیده، تأمین مسکن از طریق نهضت ملی مسکن در اولویت برنامه‌ریزی‌ها است و در کنار آن سعی بر این است تا دغدغه اشتغال آنها نیز به نوعی برطرف شود.

رضایی افزود: مددجویانی که تاکنون اطلاعات خود را در تأمین سرپناه در قالب سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نکردند باید در این زمینه اقدامات قانونی را انجام داده و اطلاعات خود را به ثبت برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات، دیگر برنامه‌ریزی بهزیستی بر اساس مجوز قانونی مجلس رایگان بودن انشعابات برق، آب و گاز مشترکان در قالب جامعه هدف بهزیستی است که در این زمینه نیز امیدواریم با جمع‌آوری اطلاعات بتوانیم در خدمت جامعه مددجویان و معلولان بهزیستی باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: رویکرد سازمان بهزیستی حمایت و پشتیبانی‌های مستمر و اولویت‌داری است که در استان اردبیل نیز بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده عمده خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی نیاز به مسکن، اشتغال و در کنار آن برخی تعمیرات و تجهیزات دارند که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی آغاز شده است.

کد خبر 65401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد