تعاملات بین بخشی شاه کلید تسهیل اشتغال جامعه هدف

فعالیت‌های دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان روند رو به رشدی داشته است. در سال گذشته تعهد اشتغال بهزیستی استان ۴۲۷۰ نفر بود که پرداخت ۴۴۴۰ فقره تسهیلات اشتغازایی حاکی از رشد ۱۰۴ درصدی پرداخت تسهیلات در زمینه اشتغال می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، زهره ملایی کارشناس مسئول دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان اصفهان ابراز داشت: در سال گذشته به ۴۴۴۰ نفر  تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.

زهره ملایی در مصاحبه با روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: دفتر اشتغال و کارآفرینی با عنایت به سیاست و برنامه‌های راهبردی و هدفمند با رویکرد چند جانبه، ضمن قادر سازی فرد خدمت گیرنده با دستیابی به منابع و امکاناتی که در اختیار سازمان بهزیستی است، به توانمندی فرد کمک کرده تا از طریق اشتغال فردی یا عضویت در گروه‌های همیار و مالی خرد در حوزه کسب و کار، کارفرمایی و مشاغل خانگی به استقلال مادی برسد.

کارشناس مسئول دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان اصفهان گفت: فعالیت‌های دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان روند رو به رشدی داشته است. در سال گذشته تعهد اشتغال بهزیستی استان ۴۲۷۰ نفر بود که پرداخت ۴۴۴۰ فقره تسهیلات اشتغازایی حاکی از رشد ۱۰۴ درصدی پرداخت تسهیلات در زمینه اشتغال می‌باشد.

وی افزود: با توجه به این رشد تعهد اشتغال پیش‌بینی شده برای بهزیستی استان در سال جاری ۷۱۰۶ نفر است و سقف وام های پرداختی از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وی ابراز داشت: در سال گذشته ۲۰۳۱ نفر از خدمات بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی و ۷۱ نفر از خدمات ارتقای کارایی معلولین استفاده کرده اند.

علاوه بر موارد فوق، از بودجه سال ۱۴۰۰ از محل تخصیص اعتبارات وجوه اداره شده بانک قرض الحسنه مهر ایران، پرونده ۱۸ نفر از توانخواهان برای دریافت تسهیلات با نرخ سود ۴% و بازپرداخت شصت ماهه  با شش ماه تنفس در حال اعتبار سنجی و تکمیل است. همچنین از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال، ۱۴۰۰ تعداد ۲۴۲ فقره تسهیلات به توانخواهان واجد شرایط پرداخت گردید.

کارشناس مسئول دفتر اشتغال و کاریابی گفت: کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش بهزیستی را به کار بگیرند و حقوق و بیمه وی را طبق قانون اداره کار پرداخت نمایند از سه طرح تشویقی برخوردار می‌شوند. اول دریافت تسهیلات کارفرمایی است که می‌توانند به ازای به کارگیری هر نفر، مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال وام ۴ درصد با بازپرداخت هفت ساله استفاده نمایند. دوم حق بیمه سهم کارفرما است که ۲۳ درصد سهم بیمه توانخواه تحت پوشش سازمان به کارفرما پرداخت می شود. سوم یارانه ارتقاء کارایی معلولین است که بر حسب شدت معلولیت فرد به کار گرفته شده  از ۳۰ درصد تا ۵۰ درصد حقوق به کارفرما پرداخت می‌شود.

ملایی اظهار داشت: تعاملات بین بخشی شاه کلید تسهیل اشتغال جامعه هدف بهزیستی است. بر اساس همین رویکرد دفتر در سال جاری افزایش تعاملات بین بخشی با شرکت‌ها، شهرک‌های صنعتی، شهرک‌های علمی تحقیقاتی، دستگاه‌های دولتی همچون اداره برق و اداره فنی و حرفه‌ای است. نتیجه این تعاملات، انعقاد تفاهم‌نامه‌های کاربردی برای تسهیل اشتغال و به کارگیری جامعه هدف بهزیستی استان می‌باشد.

وی در پایان گفت: از آنجایی که بازار فروش برای محصولات تولیدی جامعه هدف در راستای اشتغال پایدار این عزیزان نقش اساسی دارد، نمایشگاه دائمی عرضه محصولات جامعه هدف در اداره کل بهزیستی استان بر پاست. برگزاری نمایشگاه‌های و بازارچه‌های فصلی و دایمی در سطح استان و انعقاد تفاهم‌نامه با مدیران سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش همچون "باسلام" در حال پیگیری می‌باشد.

کد خبر 65326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد