رویکرد مراکز ترک اعتیاد، پرهیزمدار است 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان شرایط سنی پذیرش در مراکر اقامتی ترک اعتیاد  را گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال عنوان کرد و گفت: رویکرد اصلی در این مراکز، پرهیز مدار وبا مشارکت گروه های همتا و خودیار است.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در حاشیه بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان از مرکز شلتر و مرکز اقامتی، بهبودی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر "ترنم باران" و موسسه اقامتی، درمانی میان مدت نوای آرامش گفت: بهزیستی با اجرای برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد درمحلات شهری و روستایی، و محیط کار تلاش می کند از گرفتاری فرد در دام اعتیاد جلوگیری کند. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۱۱ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی و تعداد ۵  مرکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ در سطح استان زنجان در راستای ارائه خدمات به معتادین فعالیت می کنند  که در ۵ ماهه اول سال جاری ۲هزار ۲۴۵ نفراز این مراکز خدمات دریافت کرده اند. 

وی خاطرنشان کرد: ۴۶۶ نفر در قالب طرحهای جمع آوری معتادین متجاهراز مراکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ خدمات دریافت نموده اند.  

حسینی در خصوص خدمات مرکز شلتر عنوان کرد: در ۵ ماهه سال ۱۴۰۱  تعداد ۴۴۵  نفر از معتادین از خدمات  مرکز گذری و سرپناه شبانه در استان خدمات دریافت نمودند و میانگین مراجعات مرکز روزانه ۷۰ نفر در حال حاضر است.

کد خبر 65246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد