درمقابل کودک آزاری سکوت نکنید وبا ۱۲۳ تماس بگیرید 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از مردم خواست در صورت مشاهده کودک آزاری، همسرآزاری افکار یا اقدام به خودکشی و  ....سکوت نکنند وجهت مداخله در بحران  با خط تلفن  ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند تا با اعزام تیم خدمات سیار  بتوان به فرد آسیب دیده کمک کرد.

سلمان حسینی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۴هزار  نفر  از خدمات برنامه اورژانس اجتماعی بهره مند شده اند.

وی گفت: در حال حاضر اورژانس اجتماعی و خودروی خدمات سیار در شهرستانهای زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم آماده ارائه خدمات و مداخله در بحران و کمک به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.

وی تصریح کرد: کودکان آزاردیده، همسران آزاردیده، زنان و دختران درمعرض خشونت یا خشونت دیده،  سالمندان و معلولان آزار دیده، فرار از منزل، اختلافات حاد خانوادگی، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتمـاعی، افرادی که اقدام بـه خودکشـی کـرده‌انـد یا افکار خودکشی دارند جزء مهمترین گروه هدف اورژانس اجتماعی هستند.

این مقام مسئول در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی برای تمامی افراد جامعه، مداخله تخصصی موثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی، کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب و کمک به توانمند سازی آنان را از اهداف اصلی برنامه اورژانس اجتماعی برشمرد.

حسینی تصریح کرد: ارائه خدمت در اورژانس اجتماعی به دو شکل خودمعرف و ارجاعی (از سوی خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، سایر مراکز بهزیستی، مراجع قضایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی) و به شکل سرپایی و نگهداری است.

مدیر کل بهزیستی خاطر نشان کرد : خدمات مددکاری، روان شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات اورژانس اجتماعی است که بازگشت به خانواده از مهمترین اهداف آن است ولی در صورت نیاز، آسیب دیدگان اجتماعی به مراکز زیر مجموعه معاونت امور اجتماعی با توجه به شرایط مراجع  ارجاع می شوند.

وی خاطر نشان کرد: خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی استان همه روزه و بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس های عموم و مداخله در بحران است.

کد خبر 64930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد