همه کودکان زنجانی تحت پوشش طرح تنبلی چشم قرار می گیرند 

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان با تاکید بر پوشش گسترده وافزایش دسترسی مردم به خدمات غربالگری تنبلی چشم در سطح استان بالاخص مناطق روستایی، محروم، صعب العبور و حاشیه شهرها اظهار کرد: برنامه غربالگری تنبلی چشم امسال از اردیبهشت آغاز و تا اسفند ادامه دارد و هدف گذاری این طرح پوشش صددرصدی کودکان زنجانی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سکینه بیگلری با بیان اینکه بازه گروه سنی جامعه هدف جهت اجرای برنامه در سالجاری متولدین نیمه دوم ۹۵ و سال های ۹۸،۹۷،۹۶ است، افزود: جمعیت کل کودکان ۳ تا ۶ سال استان طبق آمار ثبت احوال ۶۴ هزار و ۸۹۲ نفر است که ۴۳ هزار و ۴۲۸ کودک در شهر و ۲۱ هزار و ۴۶۴ کودک ساکن روستا هستند.

وی بر استفاده غربالگران از E چارت و رعایت کامل پروتکل بهداشتی طبق دستورالعمل  ابلاغی  تاکید کرد و گفت: غربالگران صرفا برای کودکان ۳ ساله و کودکانی که همکاری ندارند می توانند از دستگاه بینایی سنجی استفاده کنند و نظارت کامل کارشناسان بر روند اجرای برنامه در سطح شهرستان ها ضروری است.

بیگلری در خصوص تعرفه ارایه خدمات غربالگری بینایی عنوان کرد: هزینه ی غربالگری کودکان در بخش خصوصی با دستگاه دستگاه ۵۶ هزار و ۷۴۰ تومان و با چارت اسنلن ۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان و در بخش دولتی با دستگاه ۹ هزار و ۵۲۰ تومان و با چارت اسنلن ۴ هزار و ۴۷۰ هزار تومان است.                          

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در راستای اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان زنجان تعداد ۴۱ هزار و ۴۴۳ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال مورد سنجش  بینایی قرار گرفتند که تعداد ۲۱ هزار و ۹۱۲ کودک در شهر و ۱۹ هزار و ۵۳۱ کودک در روستا غربال شده اند.

کد خبر 64679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد