بهزیستی نهمین پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان زنجانی را افتتاح کرد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح نهمین پایگاه غربالگری شنوایی سنجی نوزادان در سطح استان و چهارمین پایگاه در شهرستان زنجان خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سالجاری با اجرای برنامه غربالگری شنوایی تعداد ۲ هزار و ۳۵۵ نوزاد غربال شده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی اظهار کرد: ۹ پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان ویک پایگاه تشخیصی (کلینیک مطهری) دراستان زنجان فعال هستند  که ۴ پایگاه در شهرستان زنجان، ۱ پایگاه در شهرستان ابهر، ۱ پایگاه در شهرستان خرمدره، ۱ پایگاه در شهرستان خدابنده، ۱ پایگاه در شهرستان ماهنشان و ۱ پایگاه در شهرستان طارم نوزادان تازه متولد شده را از نظر سلامت شنوایی غربال می کنند.

وی با بیان اینکه دو پایگاه در شهرستانهای زنجان و ابهر غربال کودکان ۳ تا ۵ سال را با دستگاههای ادیومتری تیمپانومتری انجام می دهند، تصریح کرد: پایگاههای غربالگری شنوایی موظف هستند علاوه بر غربال نوزادان، نسبت به پیگیری کودکان ونوزادان ارجاعی اقدام نموده و نوزادان مشکوک پس از تشخیص به امورتوانبخشی معرفی می شوند وپس از شرکت در کمیسیون و تشکیل پرونده، درصورت نیاز به سمعک یا کاشت حلزون کمک هزینه دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: آزمونهای غربالگری برای نوزادان بصورت انجام تست OAE برای کلیه نوزادان متولد شده وانجام تست  AABR برای کودکان ارجاعی و  دارای عوامل خطر با دستگاههای کوچک و بدون درد و خطر، در شرایطی که نوزاد به آرامی استراحت می کند انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۵۳۵  نوزاد غربال و تعداد ۴۳ نوزاد به مرحله تشخیص مراجعه و برای ۴ نوزاد اقدامات مداخله ای انجام گردید.

کد خبر 64356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد