در رسانه| ارتقاء توانمندیهای شناختی ورفتاری ، مداخله ای دیگر جهت پیشگیری از اعتیاد

اقتصاد آینده : معاون پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی از آغاز اجرای طرح "ارتقاء توانمندیهای شناختی ورفتاری" در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

دکتر محسنی در آیین آموزش تسهیلگران با بیان اینکه طرح مذکور زیرمجموعه برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد و ویژه گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال ساکن در مناطق آسیب خیز می باشد ؛ ابراز نمود : طرح "ارتقاء توانمندیهای شناختی ورفتاری" با هدف اقتدار افزائی جوانان به منظور مشارکت اجتماعی آنها در حل مشکلات مربوط به خودشان طراحی شده است.

وی در ادامه گفت : تسهیلگران محلی پس از اخذ آموزشهای لازم برمبنای محتوای راهنمایی که به همین منظور تدوین شده به مدت ۸ جلسه آموزشهای لازم ویژه در حوزه "مهارتهای زندگی" را ارائه خواهند داد و پس از ۲ماه پیگیری های لازم در خصوص نحوه برنامه ریزی، حمایت طلبی، مشارکت اجتماعی گروه صورت می گیرد.

وی از برگزاری آزمون منطقه ای برای تسهیلگران آموزش دیده استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در تاریخ های ۲۹ و ۳۰ مرداد ماه در تبریز خبر داد و گفت : در این آزمون مهارت های تسهیلگران به صورت کتبی و مدیریت عملی توسط مسئول و مدرس کشوری طرح سنجیده خواهد شد.

امید است اجرای این قبیل برنامه های ارتقایی و پیشگیرانه ، با حساس سازی و مشارکت خود گروه هدف بویژه جوانان مناطق آسیب خیز استان ، بتواند نتایج موثر ی در کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی بویژه اعتیاد را به همراه داشته باشد .

کد خبر 64243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد