شهریار| برگزاری کمیته فرزندخواندگی

کمیته فرزندخواندگی در خصوص خانواده های متقاضیان فرزند با حضور علی اکبر پولیکی مسئول اجتماعی بهزیستی شهرستان شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ داود فهیم راد رئیس اداره بهزیستی شهریار از برگزاری کمیته متقاضیان فرزندخواندگی در این شهرستان خبر داد.

فهیم راد درحاشیه این جلسه گفت: خانواده، مهم ترین نهاد اجتماعی است که متاسفانه بسیاری از کودکان ناخواسته از داشتن چنین نهاد و کانون پرمهری محروم مانده اند.

فهیم راد اظهار داشت: کودکانی که در مراکز شبه خانواده بدلیل نداشتن سرپرست و یا داشتن سرپرست غیر موثر زندگی می کنند و طبق قانون بهزیستی مسئولیت نگهداری این کودکان تا سن ۱۸ سالگی را بر عهده دارد و علاوه بر تربیت و نگهداری کودکان فاقد سرپرست این افراد را تا پیدا کردن وضعیت مطلوب از نظر شغل و مسکن حمایت خواهد کرد.

رئیس بهزیستی شهرستان شهریار در ادامه افزود: در راستای حضور و تربیت کودکان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی در کانون گرم خانواده‌ میتوان با حکم و اجازه مراجع قضایی به خانواده های متقاضیان فرزند و افراد واجد شرایط داده شوند.

وی با اشاره بر این که اغلب خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی خواستار پذیرش کودکان دارای سلامت کامل هستند افزود: برای واگذاری سرپرستی این کودکان اولویت بندی هایی از جمله: اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تحصیلی برای خانواده‌ها در ارزیابی مدنظر بهزیستی است و متقاضیانی که سن آنها بالای ۵۰ سال است برای فرزند خواندگی طبق دستورالعمل بهزیستی امکان پذیر نیست.

کد خبر 64002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد