۱۰.۲ درصد جمعیت لرستان سالمند هستند

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۱۰.۲ درصد جمعیت این استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه زهرا توکلی ظهر سه شنبه در مراسم تکریم از پیشکسوتان، فرهیختگان و سالمندان بروجرد که به مناسبت ۹ مهر روز سالمند در سالن شهرداری مرکزی بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: اینگونه مناسبت های جهانی فقط فرصتی برای تکریم سالمندان نیست بلکه فرصتی برای تدوین برنامه ها و توجه به نقاط قوت و ضعف است.

وی تصریح کرد: جهان در حال پیر شدن است و ضرب آهنگ رشد جمعیت سالمندی در ایران نیز تندتر شده است به طوری که پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک جمعیت سالمندی ایران به ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معادل ۹.۲۸ درصد برسد.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: همچنین پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۵ میلادی جمعیت سالمند ایران به ۱۰ درصد و در سال ۲۰۵۰ میلادی به بیش از ۳۰ درصد برسد.

به گفته توکلی، طبق آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ شمسی انجام شده است جمعیت سالمند لرستان ۱۰.۲ درصد بوده و مشاهده می کنیم پدیده سالمندی نیز امروز در شهرستان بروجرد مستقر شده است.

وی با بیان اینکه ۴۸ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان لرستان قرار دارد، افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار که با خانواده ۱۴ هزار نفر شامل می شود، ۷ هزار سالمند و یک هزار کودک بی سرپرست تحت پوشش اداره کل بهزیستی لرستان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی لرستان تاکید کرد: رفاه و به زیستن فقط از یک سازمان برنمی آید و می طلبد همه ارگان ها در این راستا همکاری کنند چرا که همه نقاط ضعف و قوت باید دیده شود و نمیتوانیم نسبت به آسیب های اجتماعی بی تفاوت باشیم.

توکلی اظهار داشت: باید به این باور برسیم که یک جامعه متوازن باید برای اقشار سالمند نیز برنامه داشته باشد و اگر مسئولان مشکلات دوران سالمندی را درنیابند فرصت ها را به تهدید تبدیل کرده اند.

وی با بیان اینکه سالمندی دوران پختگی و گنجینه ای از تجارب و دانش است، خاطرنشان کرد: مسئولان نباید سالمندان را فراموش کنند بلکه باید زمینه را فراهم کنند تا هر فرد سالمند در جامعه فعال و پویا باقی بماند.

به گفته مدیرکل بهزیستی لرستان، بروجرد به عنوان شهر دوستدار سالمند معرفی شده است و دغدغه مردم مسائل سالمندان هستند به طوری که مسئولان نیز باید تلاش کنند دسترسی به امکانات و خدمات بیشتر برای سالمندان مد نظر باشد.

توکلی یادآور شد: سازمان بهزیستی متولی کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح زندگی سالم در جامعه است و زمانی میتوانیم به عملکرد خود نمره خوب بدهیم که حال مردم خوب باشد.

لینک همین خبر در خبرگزاری ایسنا

کد خبر 6400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد