رفع نیاز معلولان با توسعه تجهیزات دانش‌بنیان

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در نشست مشترک با رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر توانمندی مددجویان وبهره‌مندی از ظرفیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و فناور در مسیر خودکفایی کودکان و زنان بی‌سرپرست و افراد جامعه هدف بهزیستی موثر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی به نقل از  روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی، در نشست مشترک با رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر توانمندی مددجویان وبهره‌مندی از ظرفیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و فناور در مسیر خودکفایی کودکان و زنان بی‌سرپرست و افراد جامعه هدف بهزیستی موثر است.

ولی‌اله نصر اصفهانی با اشاره به توانمندی بالای معلولان با وجود محدودیت‌ها گفت: استعدادهای بی‌شماری در بین مددجویان مشاهده می‌شود که قابلیت رشد وشکوفایی در مسیر تامین نیروی انسانی شرکت‌ها را دارند.

وی معتادان را از دیگر اقشار نیازمند و تحت پوشش بهزیستی عنوان کرد و افزود: نجات یک فرد در واقع نجات کل جامعه است و باید شرایط را برای اشتغال آنها فراهم کرد تا دوباره گرفتار این بیماری نشوند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تسهیلات ارائه شده به شرکت‌ها در صورت استخدام مددجویان گفت: تسهیلاتی مانند بیمه و یا ۵۰ درصد حقوق مددجویان در صورت استخدام از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

نصر اصفهانی خودکفایی وتولید تجهیزات توان‌بخشی مانند ویلچرهای برقی، سمعک و ... را در رفع نیاز معلولان ضروری دانست و افزود: تولید برخی از این تجهیزات در استان انجام و ارتباط تولیدکنندگان با شرکت‌های دانش‌بنیان سبب توسعه و پیشرفت آنها می‌شود.

نقطه قوت تولید تجهیزات پزشکی در شهرک

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به الزام تشکیل کارگروه مشترکی بین این دو سازمان بیان داشت: باید موضوعات متفاوت این حوزه را با نگاه بلند مدت پیگیری کرد.

جعفر قیصری ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در شهرک وجود دارد اما با موانع و محدودیت‌هایی برای اشتغال‌آفرینی روبروست که رفع آن مستلزم هدفمندی در امور استخدامی است‌.

وی تصریح کرد: در واقع دانش فنی برخی از شرکت‌ها سرمایه اصلی آنها به شمار می‌رود و به همین دلیل در گزینش نیروی انسانی ملاحظاتی را در نظر می‌گیرند.

 رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر اینکه ابزارهای توانمندسازی در شهرک وجود دارد، گفت: فارغ‌التحصیلان و افراد تحصیل‌کرده تحت پوشش بهزیستی می‌توانند با ورود به مرکز رشد مقدماتی شهرک جذب فضای کارآفرینی ودانش‌بنیان شوند و یا درشتابدهنده‌های بخش خصوصی زیرمجموعه شهرک مشغول به فعالیت شوند.

قیصری تولید تجهیزات پزشکی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را از نقاط قوت کشور دانست و افزود: امکان توسعه تجهیزات پزشکی توسط شرکت‌ها وجود دارد اما باید تضمین خرید و بهبود بازار محصولات فراهم شود.

 وی ادامه داد: علاوه بر آن برای تامین تجهیزات مورد نیاز معلولان می‌توان برنامه‌ای با عنوان« گفت و گوی معکوس» ترتیب داد که در آن فراخوان مربوطه به شرکت‌ها اعلام و ایده و مدل‌های کسب و کار آنها بررسی شود.

رفع نیاز معلولان با توسعه تجهیزات دانش‌بنیان

کد خبر 63864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد