جلسه هماهنگی و آموزش نحوه اخذ احکام امین موقت و فرزند خواندگی

با حضور خانم بختیاری معاون محترم امور اجتماعی و کارشناسان دفتر آسیبهای اجتماعی و کارشناسان دفتر شبه خانواده با تدریس کارشناس حقوقی سرکار خانم سراجچی جلسه هماهنگی و آموزش نحوه اخذ احکام امین موقت دو فرزند خواندگی جهت کارشناسان شهرستانها در سالن جلسات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان معاون امور اجتماعی در مورد نحوه اخذ احکام امین موقت و فرزند خواندگی گفت در فرزندخواندگی حمایت‌هایی همچون تعهدات مالی و تغییر شناسنامه با نام سرپرستان  از کودک صورت‌می‌گیرد؛ این نوع سرپرستی دائمی است، اما امین‌موقت یک حکم قضائی بوده و منحصرا برای کودکانی صادر می‌شود که پدر و جد پدری آن‌ها به صورت موقت امکان سرپرستی کودک را ندارند. همچنین در امین موقت تغییر شناسنامه و هویت صورت نگرفته و تعهدات مالی به نفع کودک انجام نمی‌شود. ضمن آن‌که این نوع سرپرستی، موقت است و در صورت بازگشت شرایط پدر و جد پدری، حکم فسخ می‌شود.

وی در ادامه افزود: پس از پذیرش کودک به عنوان امین موقت توسط خانواده و در صورت عدم مراجعه والدین زیستی و یا عدم احراز صلاحیت توسط ایشان برای سرپرستی فرزندشان، امکان صدور حکم دائم فرزندخواندگی وجود دارد. همچنین بعد از رسیدن به سن رشد، کودک مختار به انتخاب بین زندگی نزد خانواده امین موقت یا  خانواده زیستی است اما تا زمانی که حکم دائم برای این کودکان صادر نشود نیازی به واگذاری یک سوم اموال به کودک نیست. لازم به ذکر است در ادامه جلسه نحوه اخذ احکام وامین موقت و فرزند خواندگی از نظر کارشناس حقوقی موردبحث قرار گرفت و اعضاءحاضر نظرات خود رابیان نمودند.

جلسه هماهنگی و آموزش نحوه اخذ احکام امین موقت وفرزند خواندگی

جلسه هماهنگی و آموزش نحوه اخذ احکام امین موقت وفرزند خواندگی

کد خبر 63734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد