شاهرود | برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی 

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود: پیشرفت و توسعه کشور مستلزم مشارکت سازمان‌های مردم نهاد است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛مراسم گرامیداشت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی با حضور فرماندار،روسای ادارت بهزیستی، ورزش و جوانان و مدیران عامل سازمان‌های مردم نهاد در سالن ولایت فرمانداری شهرستان شاهرود برگزار شد.

ابوطالب جلالی فرماندار شهرستان شاهرود در این مراسم با توجه  به نقش سازمان‌های مردم نهاد افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه همه کشورها نیازمند مشارکت مردم بوده و این مشارکت از طریق سازمان‌های مردم نهاد باید فراهم شود که خوشبختانه در دولت سیزدهم این فضا از لحاظ کمی و کیفی برای مشارکت تشکل ها فراهم شده است.

در ادامه مسعود جهانسیر مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم وگرامیداشت بیست و دوم مردادماه، روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی گفت: پیشرفت و تعالی کشورها مستلزم بهره گیری از استعداد و توان و حضور فعالانه مردم و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد است.

جهانسیر در ادامه بیان داشت: امروزه تشکل ها و نهادهای مردمی  به عنوان واسطه بین دولت و ملت عمل کرده، خواسته ها و نظرات مردم را جمع آوری نموده و می توانند آنها را در قالب طرح های منسجم و هماهنگ جهت پیشبرد اهداف به کار بگیرند.

وی به فعالیت ۱۸ موسسه  تحت نظارت بهزیستی در شهرستان شاهرود اشاره کرده و گفت: معمولا این موسسات تحت عنوان خیریه ها در حوزه تخصصی بهزیستی مانند نگهداری از ایتام، سالمندان ، معلولین ذهنی و روانی، حمایت از زنان بی سرپرست،بهبود معتادین، اشتغال زایی، پیشگیری از معلولیت ها و ...فعالیت می نمایند.

 جهانسیر تصریح کرد: این موسسات به صورت مردمی از طریق مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی خیرین اداره شده و بعضا بودجه های تعریف شده و محدود از دولت دریافت می نمایند و گفتنی است در این مراسم از دو موسسه سالمندان ثامن الائمه و قائم به عنوان موسسات برتر شهرستان تجلیل شد.

کد خبر 63560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد