شهریار| برگزاری جلسه آموزشی ویژه غربالگران چارت برنامه کشوری

به همت حوزه پیشگیری بهزیستی شهریار و موسسه مهرآفرینان سلامت، جلسه آموزشی با عنوان برنامه غربالگران چارت برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی  چشم کودکان 3 الی 6  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ داودفهیم راد رئیس بهزیستی شهریار در حاشیه این کارگاه آموزشی گفت: حدود ۳۰ نفر از غربالگران در این جلسه توجیهی شرکت کردند و با روش و برنامه‌ی کاری غربالگری بینایی آشنا شدند.

فهیم راد تصریح کرد: برنامه غربالگری آمبلیوپی با سابقه چندین ساله در سازمان بهزیستی از برنامه های موفق این سازمان در پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات بینایی است.

شهریار| برگزاری جلسه آموزشی ویژه غربالگران چارت برنامه کشوری

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: غربالگری بینایی در کودکان سه تا شش سال می‌تواند زمینه‌ای برای پیشگیری قطعی از نابینایی ناشی از تنبلی چشم یا اختلالات و عیوب انکساری باشد که می‌توان از سلامت بینایی کودک اطمینان پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است و درمان تنبلی چشم به عاملی مانند سنی که در آن تنبلی چشم به وجود آمده است مدت زمانی که از ایجاد تنبلی چشم گذشته است و زمان شروع درمان تنبلی چشم بستگی دارد.

شهریار| برگزاری جلسه آموزشی ویژه غربالگران چارت برنامه کشوری

شایان ذکر است محبوبه زرین قلم مدرس کشوری و مسئول مجری این طرح ضمن آموزش غربالگران در خصوص نحوه غربال، آماده سازی اتاق معاینه، ارجاع مشکوکین و پیگیری به اهمیت اجرای این برنامه در پیشگیری از آمبلیوپی پرداخت.

کد خبر 63186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد