شهریار | بازدید از مراکز اقامتی میان مدت 

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران، شهرستان، روسای اداره اجتماعی فرمانداری و بهزیستی از مرکز توانمندسازی ومیان مدت شهرستان شهریار بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ در راستای بررسی مراحل درمانی معتادان متجاهر و تمایلی، از مرکز اقامتی میان مدت و توانمندسازی همای رحمت بازدیدی با حضور مسئولین انجام شد.

داود فهیم راد رئیس بهزیستی شهریار در آغاز سخنان خود به تاثیر منفی مواد مخدر در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی اشاره کرده و افزود: از تاثیرات مهلک مواد مخدر میتوان به عدم احساس مسئولیت مصرف کننده  نسبت به خانواده و جامعه،   نشر بیماری های واگیر و ایجاد مشاغل کاذب، ٱفت سطح اقتصادی خانواده، گسترش طلاق هزینه درمان و نگهداری معتادان، هزینه های مبارزه با ورود مواد مخدر به داخل کشور، هزینه دادگاه ها بروز انواع بیماری ها و اختلالات روانی و بسیاری آسیبهای جبران ناپذیر دیگر اشاره کرد.  

شهریار | بازدید از مراکز اقامتی میان مدت 

وی با ابراز خرسندی از تلاشهای مثمرثمر دست اندرکاران و کارشناسان مرکز اقامتی میان مدت همای رحمت افزود: هدف از برپایی مراکز اقامتی میان مدت،   بازگرداندن سلامت افراد آسیب دیده از اعتیاد به روال عادی زندگی به صورت دائم و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی در این حوزه است.  

فهیم راد خطاب به دست اندرکاران مراکز اقامتی گفت:  بسنده نکردن به سم زدایی و رفع اثرات مواد مخدر در جسم معتادان، از اهداف مهم و قابل توجه مرکز همای رحمت است که می تواند الگوی بسیار خوبی برای تمام مراکز اقامتی میان مدت باشد.

شهریار | بازدید از مراکز اقامتی میان مدت 

وی افزود: در این مرکز پس از سم زدایی جسم بیمار، اقدامات بازتوانی روحی و اقتصادی وی نیز آغاز میشود تا با آموزش مهارتهای زندگی و حرفه ای و توانمند سازی فرد بهبود یافته، احتمال بازگشت وی به ورطه خطرناک اعتیاد به حداقل رسیده و فردی سالم، پرتوان و مثمرثمر به جامعه بازگردانده شود.  

در این بازدید، فاتحی معاون دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بخاطر تلاشهای بی دریغ در جهت درمان، حمایت و توانمندسازی معتادین و جامعه هدف قدردانی کرد.

کد خبر 63185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد