بیماری ریوی و سکته عامل فوت سه معلول در مرکز نگهداری شبانه روزی المهدی ممسنی بوده است 

کراری رئیس بهزیستی ممسنی گفت:بیماری ریوی و سکته عامل فوت سه معلول در مرکز المهدی ممسنی بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ممسنی/ مهین تاج کراری رئیس اداره بهزیستی این شهرستان درباره خبر منتشر شده در برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها مبنی بر فوت چندین نفر به صورت دسته جمعی در مرکز نگهداری معلولان در شهرستان ممسنی گفت: این خبر شایعه ای بیش نیست و تنها ۳ نفر در روزهای ۲۹ و ۳٠ و ۳۱ تیرماه سال ۱۴۰۱ در مرکز نگهداری معلولان آقایان که هر سه نفر نفر بدلیل بیماری گوارشی ؛ ریوی و سکته فوت کردند.که در گواهی فوت انها توسط پزشکان قید شده است. و چون مرگ هر سه نفر انی بوده است حتی یک روز هم در بیمارستان بستری نبودند.دونفر بالای ۵۰ سال و یک نفر ۴۱ سال سن داشت.

در مورد شایعه منتشر شده وی گفت: در روز اول مرداد ماه هشت نفر از معلولان مرکز به دلیل بیماری ویروس اسهال به بیمارستان ولی عصر(عج) شهر نورآباد منتقل شدند و بامعاینات انجام شده با تشخیص پزشک نیاز به بستری نداشتند و حتی تست کرونا نیز از آنها گرفته شد که هیچ مشکلی نداشتند و تست همگی منفی بود و از این هشت نفر تنها یک نفر علت اینکه اکسیژن خون وی پایین تر از ۹۰ بود  یک شب بستری شد و ۷ نفر دیگر به مرکز برگشتند.

سه نفر از این هشت نفر در روز بعد از مرخصی باز به بیمارستان منتقل شدند که یک شب بستری بودند و مرخص شده اند و الان در مرکز بدون هیچ مشکلی زندگی میکنند. 

کراری افزود: مواد غذایی توسط شبکه بهداشت ودرمان ممسنی و واحد بیماری های واگیردار این شهرستان بررسی شد که هیچ گونه مشکلی نداشته است او همچنین .اضافه کرد غالبا در این مرکزمعلولین ذهنی شدید نگهداری می شوند و عمر این عزیزان به جهت شدت معلولیت سیر عادی ندارد و بیماری تنفسی در آن ها شایع است.

کد خبر 63173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد