خلیل آباد | کمبود نیروی کارشناس در بهزیستی خلیل آباد

روزنامه خراسان / حسین نوری/رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلیل آباد با بیان فعالیت ها و اقدامات انجام شده در جریان بازدید فرماندار شهرستان به کمبود نیرو و پرسنل و کارشناس در این اداره اشاره کرد.

حسین اسماعیلی ثانی گفت: در واحد توان بخشی این اداره ۱۸۵۰ پرونده در دسته بندی های معلولیت های جسمی و حرکتی ذهنی ،روانی و حسی حرکتی ارائه خدمات می شود که از این تعداد ۱۰۸۰ خانوار پرونده با معلولیت شدید و خیلی شدید خدمات مستمری ماهانه مبلغ ۴۲۰ هزار تومان برای یک نفر و تا مبلغ یک میلیون و ۳۲۰هزار تومان برای خانواده های پنج نفره پرداخت می شود .

رئیس اداره بهزیستی با بیان این که معلولان با درجه معلولیت خفیف و متوسط هم از دیگر خدمات توان بخشی شامل کمک موردی درمان مناسب‌سازی لوازم ضروری جهیزیه ،تسهیلات اشتغال و مسکن هم بهره مند می شوند، گفت: جمع اعتبارات موردی غیر مستمری به مبلغ ۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان در طول سال ۱۴۰۰ پرداختی داشته ایم که در قالب نیاز و بازدیدهای انجام شده به توان خواهان پرداخت شده است .

وی از پوشش ۱۰۰ درصدی توان بخشی مبتنی بر جامعه در شهرستان که هر روستا یک شورای توان بخشی با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی تشکیل شده است خبر داد و اظهار کرد: در حوزه اجتماعی ۴۴۱ خانواده زنان سرپرست خانوار با جمعیت ۱۳۲۰ نفر خدمات مستمری داریم .

کد خبر 63144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد