بازتوانی، از اصول برنامه دوست دار کودکان کار است 

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: ممانعت از هر گونه رفتار خشونت آمیز، تلاش برای بازپیوند به خانواده و بازتوانی خانواده به عنوان اولویت نخست در برنامه های بازتوانی، از جمله اصول و مبانی فکری برنامه دوست دار کودک است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مریم کرمی در دومین جلسه هماهنگی دستگاه های همکار در ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت: حمایت از کودکان کار و خیابان و خانواده آنها به منظور محو کار کودک با تأکید بر رعایت رویکرد دوستدار کودک و در چهارچوب اهداف کمی تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه از اهداف اصلی طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابانی است.

وی با اشاره به همکاری ۱۶ نهاد و ارگان دولتی و غیر دولتی در ساماندهی کودکان کار و خیابانی افزود: نحوه ساماندهی کودکان و نوجوانان کار و خیابانی بر اساس سنّ کودک به صورت زیر ۷ سال، بین ۷ تا  ۱۵ و بین ۱۵ تا ۱۸ سال انجام می شود و برای هر گروه برنامه ای در نظر گرفته شده است.

کرمی احترام به هویت مستقل کودکان و توجه به سن و جنس آنها، رعایت حق وابستگی کودکان به خانواده، حفظ حریم خصوصی کودکان و رازداری حرفه ای، توجه به نظرات و دیدگاه های کودکان، ممانعت از هر گونه رفتار خشونت آمیز،  تلاش برای بازپیوند به خانواده و بازتوانی خانواده به عنوان اولویت نخست در برنامه های بازتوانی، از جمله اصول و مبانی فکری برنامه دوست دار کودک برشمرد.

وی پوشش درمانی و خدمات مورد نیاز کودکان کاروخیابان و خانواده درجه اول آنها حسب اعلام سازمان بهزیستی، آموزش رایگان مهارت‌های شغلی به خانواده کودکان خیابانی و کودکان بالای پانزده سال، ارایه خدمات درمانی و بهداشتی فوری و رایگان به کودکان کار و خیابان، اولویت بخشی به  انجام حمایت های لازم معیشتی، اجتماعی، تحصیلی، با معرفی بهزیستی را از جمله وظایف دستگاه های همکار با این برنامه عنوان کرد.

کد خبر 63112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد