واکسیناسیون دوز یادآور به مددجویان و پرسنل مراکز تجمعی تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

تزریق مرحله یادآور واکسن کرونا در مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی آغاز شد.

به گفته مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، به دنبال تأکیدات دولت و سازمان بهزیستی در مراقبت مددجویان از ابتلا به موج هفتم بیماری کرونا، اجرای دستور العمل تزریق مرحله یادآور واکسن کرونا که قریب به ۲۰ هزار نفر از افراد مقیم مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی استان را پوشش می‌دهد آغاز شد.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی استان با بیان اینکه در این مرحله مددجویان مقیم مراکز نگهداری و توانبخشی معلولین جسمی حرکتی، ذهنی، بیماران روانی مزمن، سالمندان و مراکز ترک اعتیاد اجباری، واکسینه می‌شوند گفت: ۱۲۵۰۰ نفر در مراکز توانبخشی و حدود ۷۵۰۰ نفر در مراکز ترک اعتیاد تحت پوشش این واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

به گفته مسعود فیروزی، خوشبختانه با پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که در بهزیستی استان صورت گرفته تا کنون هیچ‌گونه تلفات انسانی در مراکز شبانه‌روزی که صرفا مربوط به کرونا باشد گزارش نشده است.

این مقام مسؤول افزود: در موج هفتم، محدودیتی برای رفت و آمد کارکنان مراکز قائل نشده‌ایم اما ملاقات‌ها و رفت و آمد مراجعین به این مراکز محدود می‌شود.

وی گفت: همه کارکنان و پرسنل مراکز اقامتی موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک و رعایت فاصله‌های اجتماعی هستند تا این بیماری در مراکز به طور کامل کنترل شود.

شایان ذکر است مراحل دوز اول، دوم و سوم واکسن کرونا در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در مراکز تجمعی استان انجام شده و در مرحله‌ی دوز یادآور، به جهت اینکه مراکز اقامتی معتادان متجاهر و مراکز معتادان اختیاری نیز به دلیل تجمعی بودن مراکز، در ریسک بیماری هستند واکسینه می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین مراکز شبانه‌روزی آسیب‌دیدگان اجتماعی و هر مرکز دیگری که وضعیت تجمعی داشته باشد در این مرحله واکسینه می‌شوند.

وی از شهروندان و خانواده‌های مددجویانی که در این مراکز بسر می‌برند خواست با توجه به وضعیت موج هفتم کرونا، به خاطر حفظ سلامتی مددجویان، از ملاقات حضوری و رفت و آمد به مراکز بپرهیزند.

کد خبر 63006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد