در رسانه | دانش آموزان دارای معلولیت خراسان رضوی کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی از پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان دارای معلولیت این استان خبر داد.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ تحصیل رایگان جامعه هدف بهزیستی یکی از اولویت‌های اصلی سازمان بهزیستی است که به گفته معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی به تمام دانش آموزان دارای معلولیت کمک هزینه تحصیلی تعلق می‌گیرد.

حمید علیزاده با بیان این مطلب به شهرآرانیوز عنوان کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دارای معلولیت در خراسان رضوی داریم که براساس بخشنامه سال جاری سازمان بهزیستی و ردیف بودجه اعلام شده، هر دانش آموز مبلغ ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در طول یک سال تحصیلی دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان هم هست؛ اما به علت آنکه دانشجویان شهریه پرداز، شهریه خود را از سازمان دریافت می‌کنند، این مبلغ به عنوان تشویق و از مقاطع فوق دیپلم تا دکتری و حداقل یک و حداکثر ۵ میلیون تومان می‌باشد که البته به شرط تامین اعتبار لازم پرداخت می‌گردد. خراسان رضوی ۱۴۰ دانشجوی تحت سرپرستی بهزیستی را دارد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی همچنین یادآور شد: در راستای تامین اعتبار کافی، هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان دارای معلولیت هم برعهده ماست که سال گذشته، هر دانش آموز ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند و امید داریم در سال جاریاین رقم افزایش یافته و تامین اعتبار کافی صورت پذیرد.

کد خبر 62806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد