پاکدشت| بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از خدمات بهزیستی  برخوردارند

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار و افراد دارای فرزند دو یا چند قلو از خدمات بهزیستی پاکدشت برخوردارند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، نادره افشارها اظهار داشت: افراد دارای معلولیت در کنار محدودیت‌هایی جسمی، از توانمندی‌های بسیاری برخوردار است که با شناخت استعداد، توانمندی، ایجاد اعتماد به نفس، خودباوری، مسئولیت پذیری و انتخاب صحیح راه می‌توانند در مسیر توانمندی گام بردارد و موفقیت های چشمگیری کسب نمایند.

وی افزود: هدف اصلی سازمان بهزیستی تلاش در مسیر تغییر نگرش‌ افراد جامعه نسبت به معلولیت، ایجاد نگرش مثبت، افزایش مشارکت، حضور اجتماعی و توانمندسازی این افراد است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از خدمات بهزیستی شهرستان پاکدشت برخوردارند که از این تعداد، ۴ هزار و ۷۰۰ نفر معلول حرکتی، حسی‌حرکتی و مزمن روانی بوده و مابقی را زنان سرپرست خانوار، فرزندان بدسرپرست و خانواده‌های دارای فرزندان دو یا چند قلو تشکیل می‌دهند که این افراد از خدمات بهزیستی و ۴۸ مرکز خصوصی برخوردارند.

افشارها افزود: علاوه بر این افراد، ۲ هزار و ۹۵۴ نفر از خدمات مستمری سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند که از این تعداد، ۷۷۹ نفر از مستمری کمک هزینه معیشت زنان سرپرست خانوار، ۴۳ نفر امداد بگیر، ۱۳۵ خانواده دو قلو و سه قلو و بالاتر، ۷۸ نفر حق پرستاری ضایعه نخاعی، ۸۲ نفر حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت و یکهزار و ۸۳۷  نفر در حوزه توانبخشی مستمری دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۸ مرکز غیردولتی زیر نظر بهزیستی خدمات تخصصی به افراد جامعه هدف این سازمان ارائه می‌دهند که از این تعداد، ۱۱ مراکز اقامتی درمان اعتیاد شبانه‌روزی، ۴ مرکز ترک اعتیاد سرپایی، ۳ مرکز مشاوره، ۵ مرکز شبه خانواده و ۱۰ مرکز توان‌بخشی و توان یابی( ۳ مرکز شبانه روزی و ۷ مرکز روزانه) و ۵ مرکز مثبت زندگی می‌باشند.

سرپرست اداره بهزیستی پاکدشت با اشاره به لزوم توانمندسازی افراد جامعه هدف بهزیستی گفت: یکی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی توانمندسازی در حوزه اشتغال‌زایی و ادامه تحصیل معلولان است به این منظور معلولان پس از حرفه‌آموزی، به بانک‌های عامل معرفی شده و از تسهیلات ویژه برخوردار می‌شوند ضمن این که ۱۰۰ درصد شهریه معلولان دانشجو پرداخت می‌شود.

افشارها از پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریال با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۷ساله ویژه ایجاد اشتغال مددجویان خبر داد و افزود: کارفرمایانی که برای مددجویان شغل ایجاد کنند، علاوه بر دریافت این تسهیلات، تا ۵ سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند.

وی از پرداخت پرداخت بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی ۹۰ نفر به مبلغ ۳میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال به مددجویان و معلولین جامعه هدف بهزیستی پاکدشت در سال گذشته خبر داد.

سرپرست اداره بهزیستی پاکدشت از تأمین مسکن مددجویان و خانواده‌های دارای دو یا چند معلول از دیگر اولویت‌های بهزیستی یاد کرد و افزود: سال گذشته ۱۷ مورد تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۳ میلیارد و دویست میلیون ریال، پرداخت کمک هزینه خرید مسکن به ۵ نفر  و واگذاری مسکن به ۳ مددجوی تحت پوشش صورت گرفت.

کد خبر 62558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد