در رسانه | بهزیستی تربت‌حیدریه کمک بیشتر خیران را می‌طلبد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: رفع مشکلات بهزیستی در این شهرستان نیازمند کمک خیران و همکاری بیشتر آنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه صادق‌ امیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در شرایط کنونی تنگناهای مالی جمعیت تحت پوشش و از سوی دیگر اعتبارات محدود بهزیستی ما را بر آن داشته تا بنای کار خود را روی افراد "خیر پنهان" بگذاریم.
صادق امیری جمعیت تحت پوشش بهزیستی تربت حیدریه را  ۶ هزار خانواده با حدود ۲۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: این افراد شامل معلولان، بیماران اعصاب و روان و زنان سرپرست خانوار است که ۴۰ درصدشان مستمری بگیر هستند.  
وی خاطر نشان کرد: کمک هزینه درمان، ارایه وسایل کمک بهداشتی، وسایل کمک توانبخشی و کمک به هزینه ساخت مسکن از جمله خدماتی است که به جمعیت تحت پوشش بهزیستی در تربت حیدریه ارایه می شود.
رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: بر این اساس میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پارسال ۱۴۹ میلیارد ریال بود که تاکنون ۹۳ درصد آن جذب شده و امسال نیز تاکنون ۳۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

این مسوول خاطر نشان کرد: همچنین پارسال ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای دریافت کمک بلاعوض ساخت مسکن به بانک‌ها معرفی شدند که سقف آن ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر خانواده است.
صادق امیری در ادامه گفت: اکنون در تربت‌حیدریه ۱۸ مرکز شبانه‌روزی داریم که در آن‌ها ۵۰۰ نفر مددجو از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند و در ماه ۹ میلیارد ریال یارانه به حساب مراکز واریز می‌شود.
رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه افزود: همچنین ۱۹ مرکز روزانه و سه مرکز آموزش معلولان ذهنی و کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر در تربت حیدریه فعال است.
وی در خصوص اشتغالزایی معلولان و همچنین وجود کودکان کار گفت: با وجودی که طبق قانون ۳ درصد سهمیه استخدام‌ها به افراد معلول اختصاص دارد، اما در عمل این موضوع رعایت نمی‌شود و از سوی دیگر  هر چند در این خطه چنین کودکانی وجود دارد، اما چون کار ساماندهی آنها با شهرداری است، آمار دقیقی از تعداد آن‌ها نداریم.
صادق‌امیری با اشاره به جمعیت معتادان کمپ ماده ۱۶ (معتادان اجباری) در تربت حیدریه  نیز افزود: ظرفیت این کمپ ۱۸۰ نفر است، اما تاکنون فقط ۱۳۰ نفر پذیرش شده‌اند.
وی با بیان اینکه اکنون ۳۰۰ پرونده معتاد بهبود یافته داریم، تصریح کرد: پارسال به ۱۲۰ نفر تسهیلات اشتغالزایی یک میلیارد ریالی پرداخت شد و امسال نیز تاکنون ۲۰ نفر معرفی و اکنون نیز ۴۰۰ نفر در نوبت دریافت هستند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

کد خبر 62528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد