در رسانه| استان ایلام ۱۰۲ خانواده دارای معلول فاقد مسکن دارد

استان ایلام دارای ۶ مرکز نگهداری شامل ۲ مرکز معلولان، ۲ مرکز سالمندان و ۲ مرکز بیماران روانی است

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: استان ایلام ۱۰۲ خانواده دارای معلول فاقد مسکن دارد که امسال با کمک خیرین و در صورت تامین زمین برای ۶۲ خانواده دارای ۲ معلول واحد مسکونی می‌سازد.

به گزارش جارچی اخبار، «حسین نورعلیوند»چهارشنبه ۲۹ تیر، در نشست خبری با رسانه‌های استان ایلام با اشاره به اینکه رسانه تار و پود زندگی را شکل می‌دهند و بر خلاف مراکز آموزشی نقش موثر و فراگیرتری دارند، اظهار کرد: از وظایف رسانه که بالاترین آن فعالیت در فضای مجازی است جذب مشارکت‌های عمومی و نظارت بر دستگاه‌ها برا جلوگیری از فساد اداری است.

وی با بیان اینکه استان ایلام دارای ۶ مرکز نگهداری شامل ۲ مرکز معلولان، ۲ مرکز سالمندان و ۲ مرکز بیماران روانی است افزود: در حال حاضر ۳۲۲ نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند که سهم عمده هزینه نگهداری از این افراد از طرف دولت و بخشی نیز بر اساس توان خانواده‌ها پرداخت می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام با تاکید بر اینکه بهزیستی یک نهاد حمایتی صرف نیست و ۲۰۰ نوع خدمت در حوزه‌های مختلف دارد، افزود: تعداد ماموریت‌های تعریف شده برای بهزیستی گسترده است اما بهزیستی به عنوان یک دستگاه تخصصی و حمایتی موظف به اجرای دستورالعمل‌های مصوب است که شاید پرداختن به همه‌ی آنها ممکن نباشد اما در مباحثی که توان ورود داشته، توانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

وی به خدمات عمومی و تخصصی بهزیستی اشاره کرد و گفت: علاوه بر پیگیری خدمات ارائه شده از طریق خط شبانه روزی ۱۲۳ در حوزه‌ی پیشگیری اقدامات مناسبی صورت گرفته است که در مجموع می‌توان آموزش پیشگیری از طلاق، خودکشی، آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌زایی و آموزش‌های پیش از ازدواج را از مهمترین رویکردهای بهزیستی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد. البته نباید فراموش کرد بهزیستی متولی آسیب‌های اجتماعی نیست بلکه متولی آموزش و فعال در پیشگیری از آسیب‌هاست.
نورعلیوند ادامه داد: معتاد متجاهر در ایلام نداریم در این حوزه و از محل ماده ۱۵ اقدام به جمع‌آوری معتادان در فروردین امسال و استقرار آنها در مرکز اعتیاد شد که هزینه درمان و تعرفه‌های درمانی بر عهده بهزیستی است که علاوه بر ترک این افراد به دنبال آموزش و یادگیری مهارت هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان در پاسخ به سوال استخدام ۳ درصدی معلولان در دستگاه‌های دولتی، گفت: طبق قانون جامع استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی که ضمانت اجرایی نیز دارد باید سه درصد از استخدامی‌ها را به معلولان اختصاص دهند که برخی ادارات نظیر آموزش و پرورش یا منابع طبیعی و آبخیزداری آن را انجام داده‌اند که ماحصل آن استخدام ۱۸ نفر از جامعه معلولان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

کد خبر 62445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد