شهریار| خدمت در سازمان بهزیستی به نوعی عبادت است

داود فهیم راد، ضمن استقبال از حضور نیروهای جهادی در بهزیستی اظهار کرد: خدمت در سازمان بهزیستی به نوعی عبادت است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری برنا، نشست خبری رییس اداره بهزیستی شهرستان شهریار با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در این اداره برگزار شد.

داود فهیم راد رییس اداره بهزیستی شهریار در این نشست ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی به همه تلاشگران عرصه خدمت در بهزیستی به خصوص پرسنل و مراکز غیر دولتی تحت نظارت و جامعه هدف گفت، خدمت در سازمان بهزیستی به نوعی عبادت است و به دست آمدن این افتخار برای کارکنان بهزیستی جای شکرگزاری دارد.

وی در ادامه در جواب خبرنگار برنا در خصوص میزان حمایت و همکاری مراکز دولتی و مردمی به اداره بهزیستی است اظهار داشت، این سازمان با کمترین حمایت های دولتی و با تکیه بر مشارکت مردمی و همکاری سازمان ها، در راه گسترش خدمات توانبخشی، امدادی، بازپروری و کمک به تأمین حداقل نیازهای گروه های کم درآمدی که قادر به توانایی و خودکفایی اقتصادی نیستند، فعالیت می کند. و برای کمک به قشرهای محروم و انسان هایی که بنا به دلایل محیطی، اجتماعی، اقتصادی و نیز داشتن مشکلات جسمی، روانی، عاطفی، گرفتار مشکلات و دچار عدم تعادل شده اند، تأسیس شده است.

داود فهیم راد اظهار کرد: در حال حاضر بیش ۳۰ موسسه خیریه مجوز و پروانه فعالیت خود را از  بهزیستی شهریار دریافت کرده‌اند، که تعداد ۱۲ موسسه خیریه فعال و ۳ موسسه خیریه بهزیستی در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب در حال فعالیت هستند.

✔️بهره مندی از انشعابات رایگان برای جامعه هدف

داود فهیم راد، با بیان اینکه گاز، برق و آب برای مددجویان بهزیستی رایگان می باشد، گفت: خانواده‌های مستمری ‌بگیر تحت پوشش بهزیستی باید اطلاعات قبوض گاز، برق و آب خود را به مددکاران مراکز مثبت زندگی ارائه دهند تا اقدامات لازم برای برخورداری از این خدمات فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه بهره مندی از انشعابات رایگان برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اقدام مناسبی در جهت محرومیت زدایی می باشد، افزود: این قانون جزو مصوبات بودجه دولت می باشد که از دوم آذر سال جاری به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

✔️استقبال از نیروی های جهادی در بهزیستی شهریار

رییس اداره بهزیستی شهریار همچنین از حضور نیروی های جهادی در بهزیستی با رویکرد آسیب شناسی و زدودن محرومیت در تمامی ابعاد فرهنگی، معیشتی، ارتقای بهداشت جسمی و روانی و کارآفرینی برای مددجویان  استقبال کرد.

✔️ پانزده مرکز بهبودی اقامتی (ماده ۱۵) و یک مرکز اقامتی (ماده ۱۶)

داود فهیم راد در خصوص تعداد مراکز اقامتی ماده ۱۵ و ماده  گفت: پانزده مرکز اقامتی ماده ۱۵ جامع حمایت از حقوق معلولان در شهریار است که  ۱۳ مرکز بهبودی اقامتی مخصوص آقایان و ۲ مرکز ویژه بانوان و یک مرکز جامع درمان اعتیاد (ماده ۱۶) در شهرستان است.

رییس اداره بهزیستی شهریار، در پایان ضمن اهمیت برنظارت مستمر بر مراکز اقامتی باهدف ارتقاء سطح کیفیت خدمات بهزیستی به مددجویان افزود: با راه‌اندازی این مراکز، افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات با دسترس‌پذیری آسان به آنها مراجعه خواهند کرد.

کد خبر 62167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد