در رسانه | شمار مراکز مثبت زندگی در استان بوشهر به ۳۸ مرکز افزایش یافت

با افتتاح دومین مرکز مثبت زندگی در شهرستان جم شمار این مراکز در استان بوشهر به ۳۸ مرکز افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از  ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر روز جمعه در آیین افتتاح مرکز مثبت زندگی در جم گفت: این مراکز به عنوان بهزیستی‌های کوچک خدمات ۲۲ گانه این سازمان را به صورت رایگان به گروهای هدف زیر پوشش بر اساس مکان و موقعیت این گروه ها ارائه می کنند.

حسین اسدی راد بیان کرد: در راه اندازی مراکز مثبت زندگی به مشارکت مردمی، محله محوری، تسهیل دسترسی، خانواده محوری، ارتقا سلامت اجتماعی و اجرای غربالگری توجه ویژه شده است.

وی تاکید کرد: با راه ‎اندازی مراکز مثبت زندگی خدمات بهزیستی به محل زندگی مددجویان نزدیک و پرونده‏‌های آنها نیز الکترونیکی شده است.

مدیرکل بهزیستی بوشهر اظهار کرد: از مزیت اصلی در راه ‏اندازی مرکزهای مثبت زندگی افزایش رضایت‏‌مندی مددجویان است زیرا آنها به واسطه داشتن پرونده الکترونیکی تنها با به همراه داشتن کارت ملی می توانند خدمات مورد نیاز خود را در مناطق مختلف دریافت کنند.

اسدی راد ادامه داد: تا پیش از راه ‎اندازی مرکزهای مثبت زندگی، بهزیستی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر خدمات مددجویان خود را تامین می ‏کرد که با فعالیت ۳۸ مرکز مثبت زندگی خدمات با گستره مرکزهای بیشتری به جامعه هدف عرضه می ‎شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر شمار پرونده های موجود در مراکز مثبت زندگی این استان را ۱۲ هزار پرونده عنوان کرد و گفت: در تمام شهرستان‌های استان بوشهر مراکز مثبت زندگی راه اندازی و یامجوز راه‌اندازی گرفته شده است و با واگذاری پرونده ها تمام خدماتی که این مراکز ارائه می‌دهند در بستر الکترونیک است و بازدید ها نیز به صورت آنلاین و حضوری انجام می‌شود.

وی یادآور شد: بهزیستی به عنوان یکی از سازمان های خدمت رسانی است که در سال‌های اخیر تلاش شده بخشی از این خدمات به بخش غیردولتی واگذار شود که مراکز مثبت زندگی جزو همین مراکز هستند که بخشی از ارائه خدمات بهزیستی به آنها واگذار شده است.

همچنین در حاشیه این آیین ۱۷ واحد مسکونی نیز به مددجویان زیر پوشش بهزیستی در شهرستان جم واگذار شد.

رئیس بهزیستی شهرستان جم گفت: در این شهرستان بالغ بر هفتاد مددجو فاقد مسکن و یا مسکن غیرقابل استفاده دارند که با انعقاد تفاهم نامه مشترکی با راه و شهرسازی، بنیاد خیرین مسکن ساز و بنیاد مستضعفان ۴۵ واحد در دست ساخت است که بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

موسی حمیدی صفت افزود: بنابر سیاست دولت در حوزه مسکن تعدادی از مددجویان در نهضت جهش تولید مسکن ثبت نام کرده اند و انتظار می رود هرچه زودتر مشکل مسکن جامعه هدف بهزیستی از این طریق برطرف شود.

کد خبر 62127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد