۶۲ شهید بهزیستی ۳۴ سال پس از شهادت به فرزند خواندگی قبول شدند

در مراسم یادواره شهدای بهزیستی که مادران شهدای گمنام حضور داشتند، به صورت نمادین ۶۲ شهید بهزیستی توسط مادران شهدای گمنام به فرزند خواندگی پذیرفته شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در سالن فرهنگ سرای بهمن تهران یک یادبود مشترک برای شهدای بهزیستی با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهزیستی برگزار شد.

در این مراسم که مادران شهدای گمنام حضور داشتند، به صورت نمادین ۶۲ شهید بهزیستی توسط مادران شهدای گمنام به فرزند خواندگی پذیرفته شدند.

مادر شهیدان خالقی پور پس از به سرپرستی گرفتن یک شهید بهزیستی گفت: ۳۷ سال از شهادت فرزند اولم و ۳۴ سال از شهادت ۲ فرزند دیگرم میگذرد، که شب عید قربان در عملیات مرساد به شهادت رسیدند، فرزندانم را با دستان خودم دفن کردم و میدانم روزی دوباره آن‌ها را خواهم دید، امروز میخواهم یک شهید دیگر را به فرزندی بپذیرم و مانند ۳ شهیدم برای آن مادری کنم.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید استان تهران گفت: امروز خانواده‌های معظم شهدا از ۱۲ منطقه تهران را دعوت کردیم تا مادران شهدا جایگزین مادران شهدای بهزیستی باشند و مادری کنند برای ۶۲ شهید بهزیستی که غریب‌ترین شهدای جنگ بودند.

اصحاب کریمی گفت: این شهدای والامقام از دوران کودکی در بهزیستی بودند و در زمان جنگ احساس تکلیف کردند و به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند، از زمانی که وارد بهزیستی شدم با توجه به شناختی که از بهزیستی داشتم، پس از تحقیق ۶۲ شهید در کشور و ۳۸ شهید در تهران را شناسایی کردیم، این اولین دوره بود و انشالله با کمک مردم در شناسایی سایر شهدای بهزیستی شاهد چاپ یک کتاب برای شهدای بهزیستی باشیم.

کد خبر 62122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد