گلپایگان| وجود معتادین متجاهر زیبنده هیچ شهرستانی نیست

 معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در حاشیه افتتاحه پروژه های مسکن و اشتغال مددجویی شهرستان گلپایگان، طی نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان گلپایگان اظهار کرد: بهزیستی در حوزه توانبخشی، پیشگیری، اجتماعی و مشارکت‌های مردمی به نیازمندان و جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان، علی اکبر ابراهیمی با اشاره به اینکه حمایت بهزیستی از مراکز ترک اعتیاد به شکل یارانه است، افزود: وجود معتادین متجاهر زیبنده هیچ شهرستانی نیست، لذا نگهداری معتادین در مرکز ترک اعتیاد صرفه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: در حوزه درمان اقامتی معتادان، مرکز ترک اعتیاد طلوع دوباره در گلپایگان وضعیت مناسبی ندارد و از لحاظ رتبه بندی رتبه دوم را دارد به همین دلیل از میزان شهریه کمتری برخوردار است و در صورت ارتقای رتبه از سهمیه یارانه بیشتری برخوردار خواهد شد. می طلبد با امکانات موجود در شهرستان گلپایگان ساماندهی این مرکز در دستور کار مسئولین شهرستان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار جهانی ۲۸۰ میلیون مصرف کننده مواد مخدر در سراسر جهان وجود دارد که تا سال ۲۰۳۰ افزایش ۲۲ درصدی خواهد داشت، افزود: شیوع اعتیاد در ایران ۲.۵ درصد و در استان اصفهان ۲.۴ درصد است.

ابراهیمی سن اعتیاد را بین ۱۸ تا ۶۴ سال اعلام کرد و گفت: در استان اصفهان ۱۲۰ هزار معتاد وجود دارد، همچنین اگر جمعیت گلپایگان حدود صد هزار نفر باشد حدود سه تا شش هزار نفر معتاد در شهرستان گلپایگان وجود دارد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه شش مرکز مشاوره در شهرستان گلپایگان وجود دارد، افزود: ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده های نیازمند رایگان است، متأسفانه در ایران به دلیل مشکلات اقتصادی و غیره ۳۰ تا ۳۵ درصد افراد جامعه مشکل روانی دارند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه غربالگری اضطراب کودکان پنج تا شش سال افزود: خانواده ها با مراجعه به سامانه غربالگری و ثبت کد ملی کودکان و پاسخ به سوالات می توانند از وضعیت اضطراب کودکان خود مطلع شوند که در صورت نیاز به درمان به مراکز مشاوره مراجعه کنند، وی گفت: ریشه تمام ناهنجاریها اضطراب است.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره تسنیم در گلپایگان، گفت: سال ۱۴۰۰ در شهرستان گلپایگان ۱۳.۵ درصد سازش زوجین طلاق را داشتیم.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بیان داشت: در استان اصفهان سال گذشته صد و هفده هزار و دویست و پنجاه نفر کودک سه تا شش سال غربالگری بینایی شدند که از این تعداد ۷۲۷ نفر کودک مشکوک تحت درمان قرار گرفتند، شاخصه امسال استان در طرح غربالگری ۲۵۰هزار کودک است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ پنجاه و یک هزار نوزاد و کودک سه تا شش سال غربالگری شنوایی شدند که ۲۷ کودک مشکوک شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

ابراهیمی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان گفت: در شهرستان گلپایگان افراد دارای فرزند معلول و یا سابقه مادرزادی می توانند از خدمات مرکز آزمایش ژنتیک دکتر فتوت استفاده کنند.

گلپایگان| وجود معتادین متجاهر زیبنده هیچ شهرستانی نیست

کد خبر 61988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد