تجربه گذشته راه رفته است/ تاکید بر استفاده از تجربیات بهزیستی، شهرداری‌ و دستگاه قضا برای حل معضل کار کودک

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست بررسی موانع و راهکارهای منع کار کودک با بیان اینکه نظام، مسئولان و مردم نسبت به کودکان تکلیف داریم، گفت: سازمان بهزیستی کشور، شهرداری‌ و دستگاه قضایی باید هم‌افزایی بیشتر داشته باشند؛ تجربه گذشته راه رفته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، نشست بررسی موانع و راهکارهای منع کار کودک با حضور «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، «سید علی کاظمی» مدیرکل بهبود روش‌ها و فرآیندهای معاونت راهبردی قوه‌قضاییه، «محمد نصیری» معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های همکار در پنجمین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی در باغ موزه قصر برگزار شد.

«سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس بهزیستی، بر سختی کار در سازمان بهزیستی کشور به واسطه فعالیت در حوزه توانبخشی اذعان کرد و گفت: کار برای افراد دارای معلولیت بسیار بزرگ است؛ همچنین حضور سمن‌ها در کنار نهادهای حمایتی را باید یک سرفصل جداگانه در کشور برای آن باز کرد چراکه خدماتی سازمان‌های مردم‌نهاد در قالب مردم‌نهاد کردن و پای کار آمدن بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه همه(نظام، مسئولان، مردم) نسبت به کودکان تکلیف داریم، گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۲ به کنوانسیون حقوق کودک پیوسته است و بر اساس مصوبه هیات دولت در سال ۱۳۸۸ مرجع ملی حقوق کودک که تا پیش از آن در وزارت امور خارجه مستقر بود، به وزارت دادگستری منتقل شد تا به عنوان مرجعی ملی عهده‌دار وظیفه تمهید اجرای کنوانسیون یادشده باشد.

وی، ادامه داد: از ظرفیت مردم نباید غافل شویم اگر که آنها را فراموش کنیم نمی‌توانیم موفق باشیم؛ به عنوان مثال یکی از رویدادهای تاریخ انقلاب ۸ سال دفاع مقدس بود که اگر پای بسیج به میدان نیامده بود ما موفق به پیروزی نائل نمی‌شدیم. مقام معظم رهبری می‌فرمایند «حاکمیت تکلیف دارد» شما نیز باید با دولت، مجلس، سازمان برنامه و بودجه و ... درخصوص اعتبارات رایزنی کنید اما امدادرسانی مردمی کنید تا موفق باشید.

بختیاری به مسئولیت مستقل شهرداری‌ها در حوزه کودکان کار اشاره کرد و در پایان یادآور شد: شهرداری در این حوزه به عنوان یکی از نهادهای باتجربه است؛ لذا سازمان بهزیستی کشور، شهرداری‌ها و دستگاه قضایی باید هم‌افزایی بیشتر داشته باشند. تجربه گذشته راه رفته است از تجارب همه نهادها مسئول باید بهره‌مند شد.

یادآوری می‌شود، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از نمایشگاه «بالاترین خدمت» دستاوردها و خدمات سازمان بهزیستی کشور بازدید کرد.

کد خبر 61888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =