در رسانه | تحویل ۷۷ واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی در کردستان

سرپرست بهزیستی استان کردستان تامین مسکن برای مددجویان فاقد مسکن را یکی از دغدغههای سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: در سال جاری ۳۹۶ واحد مسکونی در استان کردستان برای جامعه هدف این سازمان هدفگذاری شده که در هفته بهزیستی ۷۷ واحد مسکونی افتتاح میشود

به گزارش هفته نامه فرهنگی و اجتماعی ئارز استان کردستان ؛ حسین رسولی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر محمد علی فیاضبخش، بنیانگذار سازمان بهزیستی کشور، از وجود ۱۲۰ فعالیت در ۴ حوزه تخصصی در سازمان بهزیستی خبر داد و اظهار داشت: بهزیستی به عنوان یک سازمان تخصصی در جلوگیری از بروز آسیبهای اجتماعی در کشور مؤثر است که با انجام فعالیتهای تخصصی در حوزه توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکتهای مردمی، مسکن و اشتغال تاکنون در تحقق سالمت اجتماعی گامهای موثری برداشته است.

وی تامین مسکن برای مددجویان فاقد مسکن را یکی از دغدغههای سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: تعداد ۲۳۸ واحد مسکونی در سال گذشته واگذار شده و ۶۹۰ واحد دیگر در دست احداث است که اعتبار پرداخت شده تامین مسکن ۱۸۱ میلیارد ۹۹۴ میلیون ریال بوده است.

سرپرست بهزیستی استان کردستان به کمک بالعوض ودیعه مسکن به خانوارهای مستاجر تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و گفت: در راستای کمک بالعوض ودیعه مسکن به ۵۰۸ خانوار مستاجر، مبلغ ۹۸ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال پرداخت شده و عالوه بر آن ۴۱ میلیارد ریال دیگر در قالب تسهیالت قرضالحسنه ودیعه مسکن به ۱۰۱ خانوار مستاجر پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۹۰ واحد در دست احداث است که در سال جاری ۳۹۶ واحد مسکونی در استان کردستان هدفگذاری شده است. رسولی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۸ خانوار زیرپوشش این نهاد فاقد مسکن هستند که از این تعداد سه هزار و ۴۸۲ خانوار در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردهاند.

وی از افتتاح مسکن در هفته بهزیستی خبر داد و افزود: در هفته بهزیستی ۷۷ واحد مسکونی افتتاح میشود که از این تعداد ۱۳ واحد آن به خانوارهای دارای ۲ معلول و ۲ واحد به ایتام تحویل داده خواهد شد.

سرپرست بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر هشت درصد جمعیت استان کردستان زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی هستند، اظهار داشت: تعداد ۳۵ هزار و ۲۱۱ نفر معلول بر حسب شدت معلولیت و به تفکیک معلولیت بینایی، جسمی- حرکتی، ذهنی، روانی، شنوایی، صوت و گفتار تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان کردستان هستند که ۲۱ هزار و ۲۱۰ نفر از آنها از خدمات مستمری ماهیانه این نهاد بهرهمند هستند و بیشترین معلولیت مربوط به جسمی-حرکتی است.

وی از مراکز غیردولتی توانبخشی این سازمان خبر داد و گفت: ۱۸مرکز شبانه روزی غیردولتی، ۲۵ مرکز روزانه آموزش توانبخشی، ۸ مرکز توانبخشی در منزل و ۲ مرکز مراقبت در منزل در استان فعال است که بالغ بر ۲ هزار نفر خدمت گیرنده دارند.

سرپرست بهزیستی استان کردستان یادآور شد: یکی از آسیبهای امروزی، کودکان بیسرپرست و بدسرپرست در استان است به همین منظور در حال حاضر 14خانه بیسرپرست و بدپرست در استان فعالیت داشته که 150 نفر را تحت پوشش قرار دارند.

کد خبر 61875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد