در رسانه |بیش از۶ هزار خانوار کردستانی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند

سرپرست بهزیستی کردستان گفت: هم‌اکنون شش هزار و ۶۶نفر خانوار مستمری‌بگیر کردستانی در حوزه اجتماعی از خدمات این سازمان در استان بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایران آنلاین حسین رسولی به تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی در کردستان پرداخت و طی سخنانی فعالیت ۴۱۰ مرکز دولتی و موسسه خیریه در استان خبر داد و اظهار داشت: ۱۸مرکز شبانه روزی غیردولتی در استان فعال است که به ۶۳۴ معلول، سالمند و بسترگرا خدمات ارائه می‌دهند، و ۲۵‌ مرکز روزانه نیز در استان فعال است که هزار و ۸۰۰خدمت گیرنده دارد.
سرپرست بهزیستی استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته میزان اعتبار حوزه اشتغال ۱۱۶میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و امسال سه برابر افزایش یافته است، ابراز داشت: در سال‌جاری برای سه هزار و ۸۹۰نفر شغل ایجاد می‌شود.
رسولی از تشکیل ۲۴ گروه‌ هم‌یار به‌منظور ایجاد منابع درآمدی در حوزه اقتصادی در استان خبر داد و گفت: همچنین ۸۳۱ گروه خودیار محلی باهدف حفظ استقلال مالی و در راستای اشتغال پایدار و خودکفایی در مناطق مختلف به‌ویژه روستاهای کردستان فعالیت دارند.
سرپرست بهزیستی استان کردستان از حمایت از یکهزار و ۴۸۱ دانش‌آموز و ۳۰نفر دانش‌آموز نیازمند کردستانی خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۳۴۲ خانواده‌ دو، سه و چهار قلو تحت پوشش خدمات مستقیم و غیرمستقیم بهزیستی کردستان قرار دارند.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار و ۲۰۰ نفر معلول در استان شناسایی‌شده‌اند که ۴۰ درصد معلولان جسمی حرکتی، ۲۰ درصد ذهنی، ۱۰ درصد روانی و ۳۰ درصد شنوایی و گفتاری هستند و از این تعداد معلول شناسایی شده زیرپوشش ۲۱هزار و ۲۱۰‌نفر از خدمات مستمری ماهیانه و بقیه از خدمات غیرمستمری این نهاد بهره‌مند هستند.
وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های امروزی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان است، افزود: هم‌اکنون ۱۴خانه بی‌سرپرست و بدپرست در استان فعالیت و ۱۵۰ نفر را تحت پوشش قرار داده‌اند.
رسولی با بیان اینکه بحث تامین مسکن مددجویان فاقد مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان بهزیستی است و در این راستا در استان کردستان اقدامات خوبی انجام شده است افزود: سال گذشته ۲۳۸ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد و ۶۹۰  واحد دیگر در دست احداث قرار دارد، ضمن اینکه ۱۸۱میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال اعتبار تامین مسکن در استان پرداخت شد.
سرپرست بهزیستی کردستان از پرداخت تسهیلات ۱۰۰میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد برای ایجاد اشتغال مددجوبان خبر داد و گفت: کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، علاوه بر ارائه تسهیلات، تا پنج سال حق بیمه آنان پرداخت می‌شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۰ خانوار زیرپوشش این نهاد فاقد مسکن هستند که سه هزار و ۴۸۰ خانوار از این تعداد در اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و منتظر برنامه دولت برای اجرای این طرح هستند.

کد خبر 61760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد