سفر یک روزه رئیس سازمان بهزیستی کشور به شهرستان بروجن

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر یک روزه به بروجن در استان چهار محال بختیاری ضمن اعلام خبر آغاز بکار طرح تحقیقاتی راه اندازی اردوگاه فرهنگی رفاهی ویژه مددجویان، جامعه هدف بهزیستی و محرومین کشور در منطقه چغاخور شهرستان بروجن، در چند برنامه این استان به مناسبت هفته بهزیستی شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری روز سه شنبه در سفر به شهرستان بروجن از آغاز بکار طرح تحقیقاتی راه اندازی اردوگاه فرهنگی رفاهی ویژه مددجویان، جامعه هدف بهزیستی و محرومین کشور در منطقه چغاخور شهرستان بروجن خبر داد و افزود: این  مجتمع رفاهی، آموزشی تفریحی برای استفاده جامعه هدف بهزیستی و محرومین راه اندازی می شود.

وی به تهیه طرح اولیه راه اندازی این مجتمع در سطح ملی تاکید کرد و گفت: افزایش امکانات رفاهی و تفریحی برای مددجویان زیرپوشش و برخوداری جامعه هدف  از سرانه تفریحی مناسب از اهداف راه اندازی این مجتمع است.

قادری اظهارداشت: اجرای این طرح با اعتبارات دولتی زمان بر است و باید از ظرفیت فعالان گردشگری برای احداث این طرح استفاده شود.

 فرماندار شهرستان بروجن گفت:هم اکنون ۲ قطعه زمین ملی با مساحت سه هکتار برای احداث مجتمع پیش بینی شده است.

فتاح‌کرمی با اشاره به اینکه این منطقه ظرفیت و پتانسیل خوب برای گردشگری دارد، افزود:در این منطقه  تقاضا برای دریافت زمین برای احداث طرحهای گردشگری بالاست.

۱۲۰هزار خانواده دارای معلول در کشور شناسایی شد

رییس سازمان بهزیستی کشور در آیین تحویل زمین احداث ۳۳ واحد مسکن خانواده های دارای چند معلول به  اهمیت تامین مسکن برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی به عنوان یک راهکار برای  توانمندسازی معلولان اشاره کرد و گفت: ۱۲۰هزار خانواده دارای معلول فاقد مسکن در کشور شناسایی شده است.

 علی محمد قادری افزود: براساس تفاهم نامه بین بنیاد مستضعفان و بهزیستی کشور هر ۲سال بیش از چهارهزار واحد مسکن برای خانوادههای دارای ۲معلول و بیشتر احداث می شود.

به گفته وی، در راستای تامین مسکن معلولان در مناطق شهری  ۲۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات بهزیستی به  صورت بلاعوض در اختیار مددجویان  قرار داده می شود.

وی افزود: برای تامین سهم آورده مددجویان،  تسهیلات در اختیار مددجویان قرار داده می شود.

قادری اظهارداشت:در چندسال اخیر در کشور ۱۶۷هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی احداث شده است.

۲۰۰میلیارد تومان برای مناسب سازی منازل مسکونی جامعه هدف بهزیستی اختصاص داده شد

همچنین معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص ۲۰۰میلیارد تومان  اعتبار برای بهسازی و مناسب سازی منازل مسکونی جامعه هدف بهزیستی با اولویت سالمندان خبر داد.

علی محمد قادری در بازدید از مرکز جامع سالمندان بروجن افزود: مناسب سازی منازل سالمندان برنامه و اولویت امسال سازمان است که اولویت اول منزل سالمندان و خانواده شهدا و ایثارگران است.

به گفته وی، کرامت بخشی به جامعه هدف از جمله محرومان ، سالمندان و معلولان موضوع و برنامه اصلی بهزیستی است.

وی به ترویج فرهنگ زیست سالمندی در کنار خانواده تاکید کرد و گفت: برای مناسب سازی منزل سالمندان و جامعه هدف بهزیستی باید از ظرفیت گروههای جهادی استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به  اینکه سه مرکز شبانه روزی و ۱۶مرکز  روزانه سالمندان در استان فعال است، گفت :در این مراکز ۲هزار و ۱۷۵سالمند نگهداری می شود.

علی نصیری افزود:مرکز جامع سلامت سالمندان امین بروجن در چهار حوزه شبانه روزی ، روزانه،تیم سیار و مراقبت در منزل فعالیت دارد.
به گفته وی، این مرکز ظرفیت نگهداری ۲۹۵سالمند را دارد که ۲۳۸نفر دراین مرکز نگهداری می شود.

کد خبر 61542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =