پنجمین مرکز خانه کوچک معلولین ذهنی در گلستان افتتاح شد

صبح امروز با حضور سرپرست بهزیستی گلستان و فرماندار گرگان پنجمین مرکز خانه کوچک معلولین ذهنی در استان به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ عارف کیائی سرپرست بهزیستی گلستان در این مراسم گفت: این خانه ها دارای ظرفیت ۱۰ نفر هستند که معلولین ذهنی بی سرپرست و با معرفی حکم دادستانی به این خانه ها آورده می شوند.

کیانی ادامه داد: تاکنون پنج مرکز خانه کوچک در استان افتتاح شده و مشغول به کار است که از این بین دو مرکز مخصوص فرزندان بالای ۱۴  سال و سه مرکز نیز مخصوص کودکان زیر ۱۴ سال است.

وی اضافه کرد: در این مراکز خدمات آموزشی، بهداشتی، پزشکی، مددکاری و روانشناسی به معلولین ذهنی ارائه می شود.

سرپرست بهزیستی گلستان افزود: همچنین در این مراکز به ازای هر  کودک یک مادریاردر کنار آنها حضور دارد.

وی استیجاری بودن مراکز و خانه های بهزیستی را یکی دیگر از مشکلات این سازمان عنوان کرد و افزود: اگر دولت یا استانداری بتواند تسهیلات یا زمین برای ساخت را در اختیار این مراکز بگذارد می توانیم به ساخت یا خرید مرکز اقدام کنیم.

کیانی گفت: در حال حاضر برای مناسب سازی محیط این خانه ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

سرپرست بهزیستی گلستان گفت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی یارانه سه میلیون تومانی برای هر نفر کفاف مراکز و خانه های کوچک بهزیستی را نمی تواند بدهد.

عارف کیانی اظهار کرد: در بحث نان به دلیل اینکه با کد ملی ارائه می شود، قطعا مراکز مختلف بهزیستی برای تهیه نان دچار مشکل می شوند.

در ادامه عیسی پایین محلی فرماندار گرگان ادامه داد: حمایت و توانمند سازی اقشار آسیب پذیر در هر جامعه ای منجر به ایجاد عدالت اجتماعی می شود.

عیسی پایین محلی در مراسم افتتاح شعبه دوم خانه کوچک حامی  در گرگان اظهار کرد: حمایت از افراد دارای معلولیت همیشه ارزشمند بوده و مورد توجه مسئولین نیز بوده است.

وی افزود: کسانی که در این حوزه تلاش می کنند در واقع رسالت انبیا را انجام می دهند و کارشان از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

پایین محلی با توجه به موضوع تهیه نان به تعداد زیاد برای مراکز مختلف بخصوص در حوزه بهزیستی گفت: تلاش کردیم تا پخت نان برای این مراکز به صورت اختصاصی صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای تهیه نان مراکز تلاش می کنیم تا از یارانه کامل نان استفاده شود.

فرماندار گرگان افزود: از این ماه تلاش می کنیم تا بخشی از پخت نان را به سپاه و نیروی انتظامی واگذار کرده تا مراکز مختلف برای تهیه نان دچار مشکل نشوند.

کد خبر 61283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد