سهم آورده نهضت مسکن ملی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد،صفر شد

علی ربوبی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور به نمایندگی از معاون امور مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی، با حضور در نشست خبری هفته بهزیستی به پرسش های خبرنگاران در حوزه مسکن، پاسخ گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی ربوبی با اشاره به صفر شدن سهم آورده ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، گفت:بر اساس مصوبه جلسه ای که در همین خصوص تشکیل شده است،سهم آورده مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در ثبت نام این طرح، از تسهیلات قرض‌الحسنه و ۴ درصد کمک بلاعوض دستگاه های حمایتی تأمین می شود و در صورت عدم واریز وجه از سوی مددجویان، هیچ مددجویی از این طرح حذف نخواهد شد وبار دیگر در این جلسه بر این موضوع تأکید می کنیم.

ربوبی همچنین در خصوص طرح مسکن خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر، گفت:در فاز اول این طرح احداث۱۴هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت که عملیات بخش قابل توجهی از این تعداد به اتمام رسیده است. همچنین نزدیک به دو هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت قرار دارند که با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین و وزارت راه و شهرسازی با سازمان بهزیستی، انجام شده است.

وی افزود:همچنین در اواخر سال گذشته تفاهم نامه ای فی ما بین سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان و به منظوراحداث ۴ هزار واحد مسکونی جدید امضا شده است و ظرف یک ماه آینده، آغاز به کار خواهد کرد.

ربوبی گفت:پس از ابلاغ شیوه نامه ها، از مرداد ماه سال جاری عملیات اجرایی و پرداخت های بلاعوض از سوی بنیاد مستضعفان آغاز خواهد شد که سهم بنیاد مستضعفان در حوزه های روستایی یکصد میلیون تومان و در حوزه های شهری یکصدو پنجاه میلیون تومان خواهد بود و سهم سازمان بهزیستی نیز در این دو حوزه پنجاه میلیون تومان است.

کد خبر 61076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =