زمان انتظار متقاضیان فرزندخوانده برحسب سن و جنسیت کودک متفاوت است

مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره اینکه چه اقداماتی برای افزایش سرعت مراحل اداری فرزندخواندگی و تهیه شناسنامه کودکان بهزیستی آنطور که فرآیند فرزندخواندگی تسهیل شود، انجام می‌شود، گفت: صدور شناسنامه کودکان از طریق تعیین تکلیف قضایی وضعیت کودکان توسط دادسرا و دادگاه با صدور مجوز قضایی و در نهایت توسط اداره ثبت احوال انجام می‌شود.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از روزنامه وطن امروز، سمانه زمانی درباره تسریع و تسهیل تکمیل فرآیند ثبت‌نام کودکان بهزیستی برای فرزندخواندگی اظهار داشت: فرآیند اجرایی فرزندخواندگی با ثبت‌نام متقاضیان از طریق سامانه ملی فرزندخواندگی تسریع و تسهیل می‌شود.  

وی مدت زمان انتظار متقاضیان بر حسب سن و جنس کودک مورد تقاضا را متفاوت دانست و افزود: در صورت درخواست کودکان با پیگیری درمانی یا بیماری خاص و معلول به صورت خارج نوبت به درخواست خانواده رسیدگی می‌شود. همچنین تعیین تکلیف هویت کودکان بهزیستی توسط دادسرا و دادگاه با اخذ مجوز قضایی صدور شناسنامه توسط اداره ثبت احوال انجام می‌شود.  

وی در پاسخ به اینکه بهزیستی چگونه و با چه تضمینی یک کودک را به دست یک خانواده متقاضی فرزند می‌سپارد تا از لحاظ قانونی فرزندپذیر، مسؤولیت‌پذیری لازم را داشته باشد، گفت: خانواده متقاضی، مراحل قانونی را طبق مفاد قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست طی کرده و پس از بررسی و ارزیابی تخصصی پرونده متقاضیان به دادگاه خانواده تقدیم و در صورت تایید نهایی توسط دادگاه خانواده قرار سرپرستی آزمایشی صادر و با حکم دادگاه خانواده کودک به متقاضیان واگذار می‌شود.

کد خبر 60978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد