سخنرانی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر  در نماز جمعه

ظهر امروز پیش از خطبه های نماز جمعه دکتر حسین اسدی راد سخنانی را در خصوص خدمات بهزیستی ایراد نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر،دکتر اسدی راد در ابتدا با حمد و سپاس خداوند و تقدیم احترام به روح پر فتوح حضرت  امام و شهدا به ویژه شهید فیاض بخش و همه شهدای بهزیستی به تشریح خدمات بهزیستی پرداخت.
وی با اشاره به فصل ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی و تاریخچه سازمان بهزیستی گفت:بهزیستی با هدف توانمندسازی سازی گروههای هدف از جمله :معلولین  زنان سرپرست خانوار،پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، پیشگیری از معلولیت ها شکل گرفته که در این سالها خدمات گسترده ای در سطح کشور و  استان صورت پذیرفته است.
این مسئول عنوان داشت: امروز مدیران ،کارشناسان و مددکاران بهزیستی  با نگاهتوانمند سازی در حال تدوین برنانه و ارائه خدمت در سطح استان هستند که در همین راستا قریب به ۲۰۰ فعالیت برای بهزیستی تعریف شده است.
مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در خصوص اورژانس اجتماعی عنوان داشت: اورژانس اجتماعی در تمام شهرستانهای استان فعال و در حال خدمات رسانی می باشد .
و یکی ازخدمات اضطراری حوزه اجتماعی بحث اورژانس اجتماعی می باشد که به صورت ویژه به آسیب های اجتماعی می پردازد.

اسدی راد افزود: یکی دیگر از فعالیت های بهزیستی، خدمات مراکز مشاوره 
و مراکز سلامت روان که مشاوره به صورت حضوری می باشد و با تلاش و برنانه ریزی بهزیستی طراحی شده و امروز در همه جای استان مشاوره حضوری چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی فعال هستند و ارائه خدمت می کنند.
وی در خصوص خدمات مشاوره تلفنی گفت :مشاوره خط ۱۴۸۰ دولتی می باشد که افراد می توانند از تمام نقاط استان بدون حضور و فقط تماس تلفنی مشاوره دریافت کنندتخصصی که این مشاوره رایگان می باشد.
مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در بحث  تحکیم خانواده گفت: بهزیستی خدماتی را در بحث تحکیم خانواده جهت حمایت از خانواده های سه قلو به بالا را ارائه می دهد.
اسدی راد با اشاره به مشاوره ژنتیک عنوان داشت:با توجه به صبوری بودن مشاوره ژنتیک برای قبل از ازدواج و قبل از بارداری بهزیستی بر اساس سیاست‌های خود در این خصوص نیز ارائه خدمت می کند.

این مسئول در خصوص درمان اعتیاد گفت: یکی از خدماتی که بهزیستی دارد حمایت از افراد در حوزه درمان اعتیاد می باشد.
وی ادامه داد: مراکز درمان اعتیاد بهزیستی در بخش خصوصی و دولتی در استان فعال می باشند و سیاست این سازمان بازتوانی و بازگرداندن افراد دارای اعتماد به مواد مخدر می باشد.
و بهزیستی در حین و بعد از درمان حامی این افراد می باشد و بعد از چرخه اعتیاد پاک می‌شوند و ما آموزش‌های شغلی و فنی حرفه ای تدارک می بینیم که بعد از آن در حوزه اشتعال و تحصیلات اشتعال کمک هزینه هایی پرداخت می شود که این افراد بتوانند فرد مفیدی در زندگی شان باشند.

وی در خصوص حمایت‌های بهزیستی از معلولان افزود: کمک‌هایی که بهزیستی در حوزه معلولین ارائه می‌دهد مبتنی بر اصل توانمند سازی می باشد و هدف این هست که این افراد در حوزه های تحصیلی،فنی، هنر ورزش توانمند شوند و به عنوان فردی مستقل در جامعه حضور پیدا کنند.
همچنین اسدی راد در خصوص مسکن و اشتغال عنوان کرد: یکی از چالش‌های اصلی گروههای هدف ما بحث مسکن و اشتغال می باشد و هدف بهزیستی کمک به افراد تحت پوشش می باشد که به شرایط مناسبی برسند و در  راستای اشتغال بهزیستی با فنی حرفه ای تفاهم نامه ای در خصوص آموزش افراد تحت پوشش بسته که این افراد آموزش لازم را ببینند و از خدمات استفاده کنند.

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص استفاده از پتانسیل های شرکای اجتماعی عنوان داشت: شرکای اجتماعی ما اعم از مراکز مثبت زندگی ،مراکز غیر دولتی مراکز مشارکت‌های اجتماعی و همه مراکزی که با ما در حال فعالیت هستند به نوعی با ما همراه و در حوزه های اجرایی فعالیت‌هایی که امروز انجام می‌شود با مشارکت این عزیزان می باشد.
وی در پایان ضمن دعوت از همه آحاد مردم با تخصص و توانایی و علاقه مندی های متفاوت که بتوانند هر کدام از این عزیزان وارد عرصه فعالیت و خدمت بشوند و کمک و همراه ما باشند .
و درخصوص طرح مشارکت یاران به امید خداوند در آینده نزدیک از پتانسیل همه متخصصین در رشته ها و شاخه های متفاوت به عنوان همیار مشارکتی استفاده کنیم .

سخنرانی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر  در نماز جمعه

کد خبر 60886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد