معرفی خدمات بهزیستی موجب تداوم حمایت تمامی دستگاه‌ها می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: معرفی خدمات بهزیستی به جامعه موجب تداوم حمایت‌ تمامی دستگاه‌ها و خیرّین به جامعه هدف این سازمان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، سمانه زمانی در جریان اجرای طرح قرار بهزیستی مسئولان بهزیستی استان تهران که در محل فرمانداری پاکدشت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین رسالت‌های بهزیستی، برقراری و تداوم همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی است و بهزیستی استان تهران تلاش دارد تا با اجرای برنامه جهادی قرار، نگاه همکاری و مشارکت همه افراد و دستگاه‌ها در حل مشکلات جامعه هدف و خانواده بزرگ بهزیستی ارتقاء پیدا کند.

وی با بیان این که هر خدمت بهزیستی، به پیش‌شرط‌های خاصی نیاز دارد اظهار داشت: بهزیستی برای انجام بهینه تکالیف و وظایف قانونی خود، به مساعدت و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد، اگر مدیران به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و به یاری بهزیستی بشتابند، شرایط به نفع جامعه هدف این سازمان تغییر می‌کند.

زمانی اظهار داشت: امروز شرایط باید به گونه‌ای پیش رود تا جامعه بیش از گذشته با خدمات بهزیستی آشنا شود تا الگوی رفتاری بهزیستی در خدمت‌رسانی به محرمان و مددجویان با تشریح و ترسیم الگوی رفتاری به نفع جامعه هدف تغییر کند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با تأکید بر این که رفع مشکلات اجتماعی به همکاری تمامی دستگاه‌ها نیاز دارد اظهار داشت: اگر تمامی دستگاه‌ها و ادارات به وظیفه خود در حوزه مسائل اجتماعی عمل کنند، پدیده‌ای مانند کودکان کار کمتر در جامعه نمود پیدا می‌کند و ساماندهی و مدیریت کودکان کار و خیابانی به صورت اصولی انجام می‌شود.

وی افزود: اگر حمایت تمامی دستگاه‌ها وجود داشته باشد، در ارتقاء سلامت اجتماعی، گام‌های موثری برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح قرار بهزیستی استان تهران در شهرستان‌های استان گفت: در اجرای این طرح که با حضور کلیه معاونین و مسئولان بهزیستی استان تهران برگزار می‌شود، تمامی زیرساخت‌های حوزه‌های مختلف بهزیستی شهرستان‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد تا با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف، ضمن معرفی خدمات بهزیستی، مشکلات حوزه شهرستان‌ها برطرف شود.

✔️۴ هزار و ۵۰۰ پرونده توانبخشی در بهزیستی پاکدشت تشکیل شده است
سرپرست اداره بهزیستی پاکدشت نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده توانبخشی در بهزیستی پاکدشت وجود دارد و بهزیستی خدمات خود را به این افراد ارائه می‌دهد.
 
نادره افشارها افزود: علاوه بر این، یک هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانواده و ۸۷ نفر ضایعه نخاعی از خدمات و حمایت‌های بهزیستی برخوردار بوده و افراد دارای ضایعه نخاعی از بهزیستی حق پرستاری دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ کمپ ترک اعتیاد در شهرستان پاکدشت فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۲ کمپ ماده ۱۶ (ویژه معتادین متجاهر) است و تنها کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان با ظرفیت ۲۰۰ نفر در این شهرستان مستقر است.

افشارها همچنین از فعالیت ۴ مرکز درمان اعتیاد سرپایی در پاکدشت خبر داد.

وی با اشاره به این که بهزیستی به خانواده‌های دارای فرزند دو قلو و چند قلو خدمات حمایتی ارائه می‌کند اظهار داشت: برای تمامی خانواده‌های دارای فرزند دو قلو و چند قلو پرونده حمایتی تشکیل می‌شود و با وجود این که توزیع شیرخشک به شبکه بهداشت واگذار شده با این وجود، بهزیستی نیز به خانواده دارای فرزند چندقلو شیرخشک ارائه می‌دهد.

سرپرست بهزیستی پاکدشت گفت: در حوزه معلولین ۳ مرکز شبانه روزی فعالیت می‌کند که یک مرکز مخصوص پسران و ۲ مرکز مخصوص دختران است ضمن این که دو مرکز روزانه آموزشی نیز به معلولین خدمات آموزشی ارائه می‌کند.

وی افزود: در حوزه معلولین ۳ مرکز شبانه روزی فعالیت می کند ۲ تا برای دختران بالای ۱۴ سال یک مرکز پسر
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

پیش از این طرح قرار بهزیستی در شهرستان‌های دماوند و رباط کریم اجرا شده است.

کد خبر 60412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد