اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی در کودکان۳ تا ۶ سال

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت:در راستای تحقق سیاست های کلان و سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تفاهم نامه ما بین بهزیستی لرستان و آموزش و پرورش لرستان منعقد گردیده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی اقتدار لرستان، همایون عمودی زاده  مدیر کل بهزیستی لرستان افزود:این تفاهم نامه با هدف اجرای برنامه های پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی در کودکان گروه سنی ۳ تا ۶ ساله شهری، روستایی و عشایری سراسر استان که در چارچوب قوانین و مقررات مرتبط با دستورالعمل های جامع برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی کودکان است صورت می پذیرد.

وی به برخی وظایف اداره کل بهزیستی در این تفاهم نامه اشاره کرد و بیان کرد: اداره کل بهزیستی می بایست از ظرفیت های خود به ویژه پایگاهها و مراکز مثبت زندگی تحت نظارت این سازمان که به عنوان پایگاه سنجش در نقاط شهری و روستایی انتخاب شده اند در راستای گسترش برنامه استفاده نمایند.

مدیر کل بهزیستی لرستان عنوان کرد:در این راستا همکاری های لازم را در جهت تهیه و چاپ محتوای آموزشی و ابزار اجرای برنامه مربوطه را در دستور کار قرار می دهد.

همایون عمودی با اشاره به اینکه بهزیستی همکاری های لازم در خصوص تهیه عینک ارجاع سطح ۲ (اپتومتریست) و سطح ۳(چشم پزشک) را انجام میدهد افزود : انجام عمل جراحی برای کودکان بی بضاعت مهدهای کودک، پیش دبستانی ها، مدارس شهری و روستایی و عشایری سراسر استان را تا رسیدن به درمان کامل انجام می دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت : در این تفاهم نامه آموزش و پرورش می بایستی در جهت حضور مربیان و مراقبین سلامت معلمان مدارس دارای پیش دبستانی و مهد کودک در دوره های توجیهی بهزیستی مساعدت و همکاری لازم را بعمل آورد.

مدیر کل بهزیستی لرستان در خصوص فضا و مکان سنجش بینایی و شنوایی افزود:اداره کل آموزش و پرورش می بایست فضا، مکان و ساختمان های مربوط به آمادگی‌ها و مدارس خود را جهت استفاده به عنوان پایگاه های سنجش بینایی و شنوایی در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد.

وی تصریح کرد: همچنین آموزش و پرورش همکاری های لازم را پیرامون پیگیری امور مربوط به کودکان مبتلا به تنبلی چشم با اختلالات بینایی و بیماری های چشمی و همچنین کودکان دارای مشکلات شنوایی با رسیدن به هدف درمان کامل را صورت می دهد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نسبت به صدور کارت سلامت بینایی در هنگام معاینه چشم نوآموزان بدو ورود به دبستان و نگهداری این کارت در شناسنامه سلامت دانش آموزان اقدام می نماید افزود : صدور کارت سلامت شنوایی در هنگام معاینه گوش نوآموزان بدو ورود به دبستان دیگر موارد تعهد این قرارداد می باشد.

کد خبر 60152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد