طرح مدیریت مورد برای معتادین بی بضاعت اجرا می شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح مدیریت مورد برای معتادین بی بضاعت در سه شهرستان(زنجان، ابهر و خرمدره) خبر داد و گفت: در قالب این طرح ۱۲۵ نفر از معتادین تحت حمایت بازتوانی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی بیان کرد: نیازهای این قشر از جامعه متفاوت از سایرین است و به دلیل اینکه عموما افرادی طرد شده و بیگانه از توانمندی‌های خود هستند، برای بهبودی کامل آنها به اقدامات مددکاری اجتماعی و حضور جدی در فضای زندگی آنها نیاز است.

وی یادآور شد: هدف از اجرای طرح مدیریت مورد ارتقای سطح کیفیت زندگی و جامعه‌پذیری افراد در حال بهبودی، شناسایی نیازها و اولویت‌بندی آنان در فرد در حال بهبودی و خانواده وی، بهبود بخشیدن به تداوم مراقبت و درمان، ایجاد محیطی امن، حمایت‌کننده از سبک زندگی بدون مواد برای افراد در حال بهبودی و بی‌بضاعت است.

این مقام مسئول با اشاره به وظایف مددکاران در طرح مدیریت مورد، افزود: در این طرح در کنار هر معتاد با توجه به وضعیت روانی، خانوادگی، درمانی مددکارانی به ‌عنوان تسهیل‌گر حضور داشته و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و بازتوانی و ارتقاء سطح کیفیت زندگی آنان  را انجام می‌دهند.

کد خبر 60099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد