تصویب بسته پیشنهادی بهزیستی برای پوشش بیمه‌ای مشاوره ازدواج و خانواده در شورای عالی بیمه سلامت 

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور گفت: در خصوص اعتبارات مورد نیاز جمع‌آوری معتادان متجاهر و سرانه نگهداری و توانمندسازی بهبودیافتگان، در حال رایزنی با ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور هستیم که به شکل مناسبی این مشکلات را حل کنیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خراسان رضوی، فاطمه عباسی که در حاشیه برگزاری نشست علمی کاربردی فرماندهان پایگاه‌های بسیج بهزیستی استان‌ها در مشهد با خبرنگار ما گفتگو می‌کرد افزود: امیدواریم با واقع‌بینی که در مسؤولان اجرایی این نهادها سراغ داریم، وضعیت معتادان متجاهر کاملا مشخص و اعتبارات لازم برای اجرای کامل و نتیجه‌بخش ساماندهی این گروه از بیماران سوء مصرف مواد مخدر تأمین شود.


عباسی در زمینه پیشگیری از خشونت گفت: جمعیت همیاران سلامت روانی اجتماعی و مؤسسات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سراسر کشور بر روی موضوع خشونت کار می‌کنند و صدها کارگاه و دوره‌ی آموزشی تخصصی برای گروه‌های هدف بخصوص اقشار حاشیه‌نشین که بیشترین خشونت را تجربه می‌کنند برگزار شده است.


وی با تأکید بر اینکه حمایت از خشونت‌دیدگان، در معاونت اجتماعی بهزیستی به صورت تخصصی و هدفمند دنبال می‌شود گفت: باید اعتبارات حوزه پیشگیری در این زمینه افزایش قابل توجه داشته باشد تا بتوانیم بر روی موضوع پیشگیری از خشونت، برنامه‌ریزی دقیق‌تر و جامع‌تری داشته باشیم.


معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور در زمینه مشاوره قبل از ازدواج که به گفته‌ی  او یکی از مؤثرترین روش‌ها برای پیشگیری از مشکلات زوجین می‌باشد گفت: این خدمات در سراسر کشور در حال حاضر انجام می‌شود و علاوه بر کلینیک‌های مددکاری و مراکز روان‌شناختی عمومی، مراکز مشاوره ازدواج و خانواده هم از بهزیستی مجوز فعالیت گرفته و در حال تلاش برای پوشش بیمه‌ای این خدمات هستیم.


وی از تصویب بسته پیشنهادی سازمان بهزیستی در زمینه بیمه مشاوره ازدواج و خانواده در شورای عالی بیمه سلامت خبر داد و گفت: متأسفانه عدم وجود منابع، مانع اجرای این برنامه شده است.


عباسی همچنین گفت که ضرورت مکلف‌سازی سازمان های بیمه‌گر در بعد سلامت اجتماعی و مشاوره، به وزیر هم منتقل گردیده و منتظر هستیم که در نشست‌های تخصصی وزارت با شورای عالی بیمه، این مسائل به صورت قانونمند به تصویب برسد و استانداردهای اعلامی سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی، ملاک عمل قرار گیرد.


معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور در مورد طرح‌های مشارکت اجتماعی جوانان و زنان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری در این زمینه، در نظر داریم از حمایت‌گیری نهادها و ارگانه‌های دیگر بهره‌مند شویم و همچنین در جهت بهره‌گیری از ظرفیت بخش نیکوکاران کارآفرین در صنعت و بازار، اقداماتی در دست انجام است و در برخی استان‌ها این حمایت گیری به نتایج عملیاتی بسیار خوبی رسیده است.


وی یادآور شد: به عنوان مثال، طرح مانا سال گذشته با حمایت‌یابی که خود انجام دادند یک میلیارد تومان از سوی مجریان طرح جهت اجرای پروژه‌های اجتماع‌محور به این برنامه تزریق گردید که از محل کمک‌های خیرانه انجام گرفته است.


وی همچنین در زمینه تسهیم عواید حاصل از بیمه شخص ثالث برای پیشگیری از معلولیت گفت: رایزنی‌هایی در حال انجام است و پس از نهایی شدن طرح در سازمان، موضوع را با بیمه مرکزی مطرح می‌کنیم و اگر لازم باشد از طریق تهیه لایحه و ارسال به دولت، موضوع پیگیری خواهد شد.


عباسی تصریح کرد: بهزیستی، اصلی‌ترین و تخصصی‌ترین نهاد پیشگیری از معلولیت در کشور است اما از تسهیم عواید حاصل از بیمه شخص ثالث، هیچ بهره‌مندی ندارد در حالی که سایر نهادها که نقش مستقیم و برنامه‌ی عملیاتی در این زمینه ندارند اعتبارات بسیار خوبی از این بخش دریافت می‌کنند.

کد خبر 60044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد