شاهرود| اعتیاد امروز معضلی همگانی است، همه دستگاهها می بایست در راستای پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر اهتمام جدی بورزند 

اعتیاد آتشی است که وقتی به دامن زندگی بیفتد تر و خشک آن را با هم میسوزاند. رحم ندارد و فقط به آتش کشیدن و مرگ میداند چیست. حیف نیست که با دستان خود این آتش را بر زندگیمان بیندازیم؟

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر گزارشی از فعالیت‌های بهزیستی در این خصوص ارائه کرد:                                                                         

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود مسعود جهانسیر گفت: ۲۲ ژوئن توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سالروز مبارزه با مصرف و قاچاق مواد مخدر نامگذاری شده و شعار امسال این سازمان " پرداختن به چالش های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران های بشری" انتخاب شده است.                                                                                                                    

مسعود جهانسیر هدف از این نامگذاری را کنترل مواد مخدر و ابراز عزم سیاسی ملت ها در امر مبارزه با آن، تقویت همکاری و اقدام جهانی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر و آشنایی قشر جوان با آسیب های اعتیاد دانسته و ادامه داد: اعتیاد امروز معضلی همگانی است که دیگر زن و مرد نمی شناسد و همه دستگاه‌ها می بایست در راستای پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر اهتمام جدی بورزند.                                                                     

جهانسیر در خصوص فعالیت‌های درمانی و پیشگیرانه بهزیستی در سطح شهرستان خاطرنشان کرد : هم اکنون ۶ مرکز اقامتی میان مدت (کمپ ترک اعتیاد)، دو مرکز سرپایی درمان اعتیاد و یک مرکز گذری کاهش آسیب و سرپناه شبانه فعال هستند.                                            

ایشان با اشاره اینکه در سه ماه نخست سال جاری بیش از ۴۲۰ نفر از بیماران از خدمات کمپ های ترک اعتیاد شهرستان بهره برده اند، افزود: در مدت مشابه ۲۵۰ بیمار نیز به مراکز سرپایی مراجعه و مرکز کاهش آسیب شهرستان نیز به ۱۳۰ نفر به صورت گذری و سرپناه شبانه خدمت ارائه نمود.                                                                                        

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه به طور معمول افراد معتاد از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند، چنانچه این افراد قصد ترک اعتیاد را داشته باشند و به منظور کاهش هزینه های درمان، می توانند با مراجعه به بهزیستی از یاری برگ درمان استفاده نمایند.                    

جهانسیر اظهار کرد: بهبود یافتگان بعد از ترخیص نیز هنوز در خطر بازگشت به گذشته و مصرف دوباره مواد مخدر می باشند، که تمامی اینها تا حدودی با رفتار اطرافیان، نحوه برخورد، برنامه های تفریحی، ورزش و از همه مهم تر اشتغال قابل کنترل است که سازمان بهزیستی در همین راستا به بهبود یافتگانی که بیش از یک سال از پاکی آنها سپری شده باشد تسهیلات چهار درصد  اشتغال پرداخت می نماید که در سال جاری برای ۱۳ بهبود یافته این‌ مهم انجام شده است.

                                                           

ایشان در انتها با اشاره فرمایش امام خمینی (ره) گفت: نجات معتاد نجات فرد نیست بلکه نجات جامعه است و در این راستا تلاش ما و همه دست اندرکاران سلامت در همه ارگان ها بر این است تا با ارتقا سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه در جهت پیشگیری و درمان اعتیاد تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا شاهد پیشرفت هر چه بیشتر کشورمان در راستای تحقق اهداف و ایجاد جامعه ای عاری از مصرف باشیم.                                           

کد خبر 59627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد