سنندج | اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی برگزار شد

اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی با حضور معاون عمرانی فرماندار ، مدیر بهزیستی سنندج ، نمایندگانی از سایر دستگاهها و جامعه معلولین در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان ، در ابتدا فاطمه محمدی ؛ مدیر بهزیستی سنندج هدف از برپایی این جلسه را مروری بر مصوبات سال ۱۴۰۰ و ارائه پیشنهادات و راهکارهای جدید جهت بهبود شرایط مناسب سازی استان در سال ۱۴۰۱ عنوان نمود .

 در ادامه آقای مولانایی ؛ معاون عمرانی فرمانداری سنندج و رئیس ستاد مناسب سازی ، ضمن تشکر از حضور و همراهی سایر دستگاه های عضو کمیته مناسب سازی ، بر اجرایی شدن مصوبات تأکید نموده و بیان داشت : صرف مصوب شدن صورت جلسات ، راهبردی نیست و اجرایی شدن حداقل مصوبات نیز در این زمینه بسیار مفید خواهد بود .

مولانایی طرح مناسب سازی پیاده روی های شهری و مکانهای عمومی که مناسب سازی نشده اند را جزو پیشنهادات اصلی خود عنوان نمود و به استمرار جلسات تأکید کرد .

وی در ادامه با تأکید بر رعایت حقوق شهروندی و قانون جامع حمایت ازحقوق معلولین ، مناسب سازی معابر عمومی و ادارات دولتی را حق مسلم و قانونی همه به ویژه معلولین دانست و بر حضور رابط زبان اشاره در ادارات تأکید کرده و فرهنگ سازی را از عناصر مهم و ویژه در امر تغییر نگرش مردم به امر مناسب سازی دانست .

مصوبات این جلسه به شرح ذیل می‌باشد :

۱- شهرداری ظرف مدت یک ماه آینده در خصوص شهر بدون مانع طرح مطالعات خود را ارائه و مورد مبادی ورودی فردوسی ، اصلاحات را انجام دهد . 

۲- تعدادی از ادارات که بیشترین مراجعین را دارند ، در اولویت اختصاص بودجه جهت مناسب سازی قرار گیرند .

۳- ساختمان تأمین اجتماعی شماره یک ، تغییرات مصوب شده در کمیته ی تخصصی را اعمال نماید ، در غیر این صورت پایان کار صادر نخواهد شد .

در پایان جلسه ، نمایندگان دستگاه های حاضر نظرات و پیشنهادات خود را بیان نموده و گزارشاتی را از اهم فعالیت های سال قبل بیان نمودند .

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 59506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد