مریوان | برگزاری جلسه کمیته مناسب سازی و شورای ساماندهی سالمندان

جلسه کمیته مناسب سازی و شورای ساماندهی سالمندان با حضور فرماندار شهرستان مریوان ، رئیس بهزیستی و تنی چند از مسئولین ادارات عضو کمیته وشورا ، در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان مریوان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان ، در ابتدای جلسه اسماعیل احمدی ؛ فرماندار شهرستان مریوان با بیان اینکه موضوع مناسب‌سازی یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه حقوق افراد دارای معلولیت است اظهار داشت : امروزه به جای ایزوله کردن افراد دارای معلولیت ، تأکید بر حضور آنها در جامعه است .

احمدی اضافه کرد :  هدف این است که یک فرد دارای معلولیت ، یک زندگی مستقل همراه با منزلت اجتماعی را در بستر جامعه و در درون خانواده تجربه کند و از تمامی حقوق شهروندی برخوردار گردد . 

وی در ادامه گفت : تکریم و احترام به معلولین از وظایف اصلی ماست و دستگاه های مرتبط ملزم به فراهم نمودن بستر رفاه و نشاط معلولان هستند .

سپس شیرکو بهمنی ؛  رئیس بهزیستی شهرستان مریوان گزارشی از آخرین وضعیت مناسب سازی در شهرستان ارائه و خاطرنشان کرد : اداره بهزیستی مریوان با تمام همت خود سعی دارد در اجرای برنامه های مناسب سازی برای معلولین گامی مؤثر برداشته و امید است که همه ادارات و مسئولین ذیربط نسبت به این امر مهم اهتمام بیشتری داشته باشند .

 در پایان ، مسئولین ادارات شهرستان اقدامات و راهکارهای لازم جهت مناسب سازی را ارائه دادند و مقرر گردید در چارچوب مصوبات ستاد مناسب سازی و شورای سالمندی ، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرد .

منبع: روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 59437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد