نخستین جلسه شورای ساماندهی سالمندان در استانداری گیلان

نخستین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان در سال جاری مورخ اول تیر ماه ۱۴۰۱ به ریاست حسین مصطفی پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در سالن غدیر استانداری برگزار گردید.

در این نشست ابتدا چکیده ای از سیمای سالمندی گیلان که عنوان سالمندترین خطه کشور را به خود اختصاص داده است ، توسط سید مهدی خدمت بین دانا سرپرست بهزیستی و دبیر شورای ساماندهی سالمندان استان تبیین شد آنگاه لزوم اهتمام ورزیدن به تحقق مولفه های هشتگانه محیط دوستدار سالمند و بهره گیری از ظرفیت هایی که تشکیل سمن های  سالمندی محله محور در اختیار این شهروندان ارشد قرار خواهند داد ، تشریح گردید.
سپس نماینده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان میزان پیشرفت فاز نخست کارت منزلت مجازی ۵۰۰ تن از  زنان سرپرست خانوار بالای ۶۰ سال تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) ، تاسیس کلینیک جامع سالمندی و  اپلیکیشن مراقبت از راه دور سالمندان را تشریح نمود  .
 کمپین گیلان پاسخگو در برابر سالمندان از مصوبات پیگیری شده در کارگروه رسانه توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و توضیحاتی در خصوص برنامه های رادیویی و تلویزیونی با رویکرد پرداختن به  موضوعات حوزه سالمندی  توسط نماینده صدا و سیما از سایر گزارشات مطرح شده در این نشست بود.
سپس خیرخواه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن اشاره به چشم انداز سند ملی سالمندان بر نقش آموزش و پرورش و رسانه ها در  نهادینه کردن فرهنگ تکریم منزلت سالمندان در کودکان و جوانان تاکید نمود و به پژوهش تحت حمایت آن اداره کل با عنوان اطلس سالمندی اشاره کرد.
سپس مصطفی پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اولویت واکسیناسیون بر علیه کووید ۱۹ در گروه سنی سالمندان در ایران بر خلاف برخی کشورهای غربی از این اقدام به عنوان جلوه ای از آموزه های غنی ایرانی اسلامی جامعه ما یاد کرد و پاسخگوئی به نیازهای معیشتی و بهداشتی این گروه سنی  و  استقلال مالی ایشان را تضمینی بر حفظ عزت نفس و احترام ایشان در خانواده بر شمرد.

کد خبر 59348

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد